نکات ایمنی در استفاده از چرخ گوشت

چرخ گوشت وسیله ای است که برای آسایش و رفاه بشر طراحی شده است ولی متاسفانه در کشور ما بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری والدین از یک طرف و کنجکاوی کودکان از طرف دیگر بعضاً موجب بروز خسارات جبران ناپذیر جسمی نظیر قطع عضو کودک شده است.

استفاده درست از چرخ گوشت + نکات ایمنی

چرخ گوشت وسيله اي است كه براي آسايش و رفاه بیشتر طراحي شده ، ولي متاسفانه در كشورما براثر بي احتياطي و سهل انگاري والدين از يك طرف و كنجكاوی كودكان از طرف ديگر بعضاً موجب بروز خسارات جبران ناپذير جسمي نظير قطع عضو خصوصاً در كودکان شده است در حقيقت اکثر قربانيان اين وسيله رفاهي كودكان هستند كه به خاطر عدم رعايت نكات ايمني توسط والدين به خصوص مادران تاپايان عمر با معلوليت جسمي و عارضه روحي روبرو خواهند بود . هرچند خوشبختانه در سالهاي اخير به لحاظ ارائه آموزشهاي لازم به اقشار مختلف مردم آمار حوادث چرخ گوشت در کشور به حداقل رسيده است.

Safety tips on using a meat grinderنکات ایمنی استفاده از چرخ گوشت

1- چرخ گوشت را چه به هنگام استفاده و چه در زماني که مورد استفاده قرار نمي گيرد از دسترس بچه ها دور نگه داريد و هنگام استفاده،آن را در سطحی غیر قابل دسترس برای کودکان قرار دهید.

2- برای انجام کارهای فوری مثل پاسخگویی به تلفن یا زنگ منزل به هیچ عنوان کودکان را با چرخ گوشت تنها نگذارید.

3- سيستم اتصال چرخ گوشت را به طور دوره اي بازديد کنيد و از سلامت آن اطمينان حاصل نماييد.

4- از شستشوي قسمتهاي برقي چرخ به وسيله آب جداًخودداري کنيد و براي نظافت آن فقط از يک پارچه مرطوب استفاده نماييد.
نکات ایمنی استفاده از چرخ گوشت

5- از بکار بردن چرخ گوشت در حضور بچه ها خودداري کنيد زيرا تجربه نشان داده است که اطفال به علت کنجکاوي با يک حرکت ناگهاني و غير منتظره دست را به داخل آن فرو مي برند.

6- چنانچه طول سيم چرخ گوشت حداکثر 30 سانتي مترباشد موجب استقرار آن روي کابينت و عدم استقرار آن در روي زمين خواهد شد.

7- چرخ گوشتي ايمن تر است که طول گلوي آن بيشتر و قطر گلوي آن کمتر باشد.

با اين وجود رعایت نکات ایمنی اگر باز خداي ناخواسته حادثه به وقوع پيوست اقدامات زير را انجام دهيد:

الف) دو شاخه دستگاه را فوراً از پريز برق جدا کنيد .

ب) اگر دستتان يا دست کودک از چرخ گوشت خارج گرديد بلافاصله دست را از دو نقطه مچ و بازو براي جلوگيري از خون ريزي محکم ببنديد و روي زخم را پوشانده و دست را از شانه ها بالاتر نگه داريد و مصدوم را فوراًبه پزشک يا بيمارستان برسانيد

ج) در صورتيکه دست شما يا کودک در چرخ گوشت گير کرده و خروج آن امکان پذير نيست کوچکترين حرکتي به دست يا چرخ گوشت ندهيددر صورت الزام به حرکت،چرخ گوشت و دست مصدوم را بطور کلی با بستن و تکیه دادن به محلی ثابت نگه دارید و ضمن تماس با تلفن 125، از گروه امداد و نجات آتش نشانی کمک بخواهید.

د) در صورت امکان برای سبک شدن چرخ گوشت ،قسمت موتور آن را به آرامی جدا کنید.

و)در صورت نزدیک بودن بیمارستان یا مراکز اورژانس همزمان با خبر کردن گروه نجات ، شخص آسیب دیده (مصدوم ) را به مرکز پزشکی برسانید و قبل از حرکت، آدرس بیمارستان را به آتش نشانی اطلاع دهید.


 



+ 1
مخالفم - 0
نظرات : 1
منتشر نشده : 1

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125