معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد: بخاری‌های بدون دودکش استاندارد استفاده در منازل را ندارند

به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵ ، آتشپاد دوم مهدی رضایی در برنامه زنده رادیویی "شهرما" که صبح امروز از صدای خراسان رضوی پخش شد، بیان کرد: متاسفانه با شروع فصل سرما به دلیل بی احتیاطی برخی از شهروندان در نصب وسایل گرمایشی شاهد وقوع گازگرفتگی و فوت تعدادی از شهروندان بوده ایم .

وی افزود: هر ساله کارشناسان سازمان آتش‌نشانی مشهد توصیه‌هایی بمنظور جلوگیری از وقوع این دست از حوادث تلخ به شهروندان ارائه می‌دهد تا شاید از تعداد گازگرفتگی‌ها کاسته شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به منظور جلوگیری از وقوع حادثه در نصب سیستم گرمایشی خود دقت لازم را داشته باشند و از سپردن این اقدام به افراد غیرمتخصص خودداری کنند.

آتشپاد دوم رضایی گفت: همچنین شهروندان قبل از نصب نسبت به باز بودن مسیرهای خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تمامی وسایل گرمایشی باید دارای خروجی گاز استاندارد (لوله بخاری) باشد؛در پشت بام نیز از کلاهک اچ استفاده شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اضافه کرد: در کنار آن شعله بخاری باید آبی باشد و اگر نارنجی و قرمز بود نسبت به بررسی وسیله گرمایشی خود اقدام کنند.

آتشپاد دوم رضایی تصریح کرد: یکی از راه‌های ساده برای تست سیستم گرمایشی میزان گرمای لوله بخاری است به گونه‌ای که اگر لوله بخاری دمای بالایی داشت نشان از نصب صحیح بخاری دارد و در غیر این صورت باید سیستم گرمایشی چک شود.

وی با بیان اینکه شهروندان از بستن تهویه‌ ها خودداری کنند، ادامه داد: همچنین اگر شهروندی در داخل منزل دچار سردرد، سرگیجه و حالت تهوع شد این اتفاق را صرفاً به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مرتبط ندانند چرا که احتمال وجود گاز در منزل و گازگرفتگی وجود دارد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص استفاده از بخاری‌های بدون دودکش نیز گفت: در منازل مسکونی هیج وسیله گرمایشی به جز دودکش قابل استفاده نیست لذا این بخاری‌ها استاندارد استفاده در منازل را ندارند.

آتشپاد دوم رضایی تصریح کرد: این بخاری‌های بدون دودکش تنها برای مغازه‌ها قابل استفاده است چرا که رفت و آمد در این امکان زیاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد آمادگی دارند در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی به شهروندان مشاوره دهند 

 

توجه: منبع این خبر ( سازمان آتش نشانی مشهد ) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.125.mashhad.ir/news/5258997-معاون-عملیات-سازمان-آتش.html
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125