تصادف دومین عامل مرگ در روز گذشته باز هم موجب فوت شدن یکی از شهروندان و مصدومیت 2 نفر شد.

 

تنها در روز گذشته یک فوتی و 2 مصدوم در 3 تصادف خطر ناک

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی، در روز گذشته حادثه تصادف در کمربندی کوشک میدان در ساعت 17:46 دقیقه آتش نشانان از ایستگاه 17 را به محل حادثه راهی کرد.

اسماعیل زارعی کمک فرمانده آتش نشانان اعزامی، در این خصوص گفت: در محل حادثه، یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 به شدت با تیر چراغ برق برخورد کرده بود و براثر این حادثه، سرنشین خودرو سواری در اتاقک متلاشی شده این وسیله نقلیه محبوس شده بود.

وی در ادامه گفت: نیروهای آتش نشانی ابتدا جریان برق وسیله نقلیه را قطع کردند و پس از نصب علائم هشدار دهنده در اطراف محل حادثه و جلوگیری از نشت بنزین خودرو سواری، مشغول امداد رسانی به سرنشین خودرو سواری شدند.

این کمک فرمانده آتش نشانی اضافه کرد: آتش نشانان به وسیله تجهیزات هیدرولیکی، قسمتی از بدنه خودرو سواری را بریدند و راننده 30 ساله خودرو سواری را به خارج از اتاقک این وسیله نقلیه منتقل کرده و در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند.

زارعی خاطرنشان کرد: پس از معاینات پزشکی از سوی عوامل اورژانس متاسفانه مشخص شد راننده این وسیله نقلیه بر اثر شدت جراحات در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده است.

همچنین در همین لحظات گروهی دیگری از ایستگاه 17 به امداد رسانی حادثه دیگری در در جاده کیان آباد می پرداختند.

در این حادثه که از برخورد 2 خودروی پراید و کامیون حاصل شده بود راننده 20 ساله خودرو پراید که بر اثر شدت جراحات در حالت بیهوشی قرار داشت به کمک عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافت.

گفتنی است؛ مصدومیت مرد 39 ساله نیز در حادثه تصادف در خیابان امید حاصل برخورد خودروی پژو پارس و پراید بود که توسط نجات گران ایستگاه 4 امداد رسانی شد.

با رانندگی ایمن از مرگ و میر جلوگیری کنید ...

 

امروزه ما خودروهای ایمن‌تری را در جاده‌ها می‌رانیم و چندین سال فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی باعث شده است بسیاری از ما به رانندگانی با احتیاط تبدیل بشویم. با این حال، تعداد تصادف‌های رانندگی بسیار بالاست و سالیانه منجر به فوت افراد زیادی می‌شود.

وصالی معاون عملیات سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه تصادفات نتیجه بی احتیاطی خودمان است ، عنوان کرد:  پیشرفت‌های فنی برای پایین آوردن تعداد تصادف‌ها و تعداد آسیب‌دیدگان همچنان ادامه خواهد یافت ولی این مسأله
 همچنان باقی خواهد ماند که بیشتر
 تصادف‌های جاده‌ای در اثر خطای انسانی است، به این ترتیب بهترین روش برای پایین آوردن آمار تصادفات در پیش گرفتن رفتارهای امن در رانندگی است.

وی ادامه داد: با این که سال‌هاست به رانندگان آموزش داده می‌شود چگونه رانندگی کنند و بسیاری از آن‌ها هم سال‌هاست که پشت فرمان می‌نشینند، فکر خوبی است که گاهی، برخی از اصول اولیه رانندگی ایمن را مرور کنیم.

وصالی خاطر نشان کرد: به ازاء هر یک کیلومتر بر ساعتی که به سرعت خودتان اضافه می‌کنید، احتمال بروز تصادف چهار تا پنج درصد بالا می‌رود. هرچه سرعت بیشتر بشود، خطر نیز بالاتر می‌رود. هنگام تردد در شهرها، حتی اگر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر هم بیشتر از حد مجاز رانندگی کنید، فقط چند دقیقه زودتر به مقصد میرسید ولی احتمال بروز تصادف حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید زودتر به مقصد برسید فقط یک راه حل وجود دارد.  و آن این است که: زودتر راه بیفتید.

به نکات زیر توجه کنید:

-     از هر چیزی که حواس‌تان را پرت می‌کند دوری کنید. (بهتر است بدانید استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی می‌تواند زمان واکنش شما را تا ۲۰ درصد پایین بیاورد.) هنگام رانندگی همیشه این توصیه را آویزه گوش‌تان کنید: چشم‌تان به جاده و دست‌تان به فرمان باشد.

-         هنگام خواب‌آلودگی رانندگی نکنید.

-     کمربند ایمنی را حتماً ببندید. کمربندهای ایمنی جان‌ها را نجات می‌دهند. این کمربندها اگر درست بسته بشوند، هنگام بروز تصادف از پرت شدن شما به جلو و یا حتی پرت شدن کامل به بیرون از طریق شیشه، جلوگیری می‌کنند.

-         در هوای نامساعد بیشتر مراقب باشید.

-         فاصله طولی را رعایت کنید

-     مراقب دیگران باشید. گاهی اوقات، اهمیتی ندارد که شما چقدر ایمن رانندگی می‌کنید. ممکن است شما محدودیت‌های سرعت و همه قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنید، ولی کس دیگری به شما بزند.

-         رانندگی تدافعی را تمرین کنید. شتابزده نباشید. رانندگی تهاجمی ریسک تصادف را به شدت بالا می‌برد.

-     خودرو خودتان را امن نگه دارید. تعمیر و نگهداری مرتب خودرو فقط برای این نیست که عمر آن را بالا ببرد، بلکه خودش یک مورد ایمنی بسیار با اهمیت است.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز

 


 

توجه: منبع این خبر ( سازمان آتش نشانی شیراز ) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.shiraz.ir/firefighting/sharh?6595-id=21684
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125