نجات جان دو کارگر در آتش سوزی تولیدی پوشاک

نجات جان دو کارگر در آتش سوزی تولیدی پوشاک

image

دو کارگر که در آتش سوزی کارگاه تولیدی پوشاک در خیابان انقلاب اسلامی درمیان دود و آتش گرفتار شده بودند با تلاش نفسگیر آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی پوشاک و تماس شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 14:51 دقیقه دیروز آتش نشانان ایستگاه های 18، 46، 118 و گروه امداد و نجات 1 به همراه خودروی بالابر، خودروهای حامل دستگاه های تنفسی و تشک نجات و نیز تانکر آب را به محل حادثه در خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع خیابان حافظ اعزام کرد.
امیر هاتفی مدیر منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه کنترل و فرماندهی نیروهای اعزامی را بر عهده داشت، در این باره ابراز داشت: محل حادثه یک ساختمان قدیمی سه طبقه به مساحت تقریبی 300 متر مربع با سقف شیروانی بود که از این ساختمان برای تولیدی پوشاک استفاده می شد.
وی با اشاره به این که به هنگام رسیدن آتش نشانان این کارگاه کاملا در حال سوختن بوده و هر لحظه نیز بر وسعت آن افزوده می شد، در مورد عملیات نیروها گفت: آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات ایمنی و دستگاه های تنفسی وارد ساختمان و محل آتش سوزی شده و در همان لحظات اولیه موفق شدند دومرد 27 و 45 ساله را که در داخل ساختمان در میان دود و آتش بدام افتاده بودند، به سلامت خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دهند.
هاتفی درادامه اظهار داشت: همزمان گروه های دیگری از آتش نشانان پس از یافتن کانون آتش سوزی در اقدامی سریع، شعله های سرکش آتش را مهار و خاموش کرده و از سرایت آن به ساختمان ها و تولیدی های مجاور جلوگیری کردند.
مدیر منطقه 5 آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت با استفاده از نردبان های هیدرولیکی خود را به پشت بام و سقف شیروانی رسانده و با بکارگیری تجهیزات مخصوص، قسمت هایی از سقف شیروانی را برش داده و عملیات تخلیه دود را انجام دادند.
وی افزود: خوشبختانه با عملیات دقیق و سریع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی و خسارت مالی بیشتر جلوگیری شد و درنهایت این عملیات بدون بروز خسارت جانی مهار و خاموش شد.
گفتنی است؛ کارشناسان علت یابی منطقه 5 عملیات پس از خاموش شدن کامل این آتش سوزی بلافاصله به بررسی علت آن پرداختند که البته احتمال می رود این آتش سوزی به هنگام ایزوگام کردن پشت بام و شیروانی ساختمان رخ داده باشد.م5

عکس: مصطفی باقری

 

توجه: منبع این خبر ( آتش نشانی تهران ) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=114539
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125