ده ماده خطرناک که در خانه شما وجود دارد

خطرناک‌ ترین مواد شیمیایی که در خانه ها وجود دارد

خطرناک‌ترین مواد شیمیایی در خانه: برخی مواد شوینده و پاک کننده حاوی موادی سمی و سرطان زا بوده که سلامتی و در مواردی با ترکیب آنها با یگدیگر مرگ زندگی فرد را تهدید می کنند.

مواد شیمیایی خطرناک که در منزل از آن استفاده میشود

 

شوینده‌های شیمیایی که در منزل از ان استفاده میشوند اغلب سمی هستند و ظروف آن‌ها برای کودکان بسیار جذاب است. اثر این محصولات خطرناک ممکن است در حمام و دستشویی باقی بماند  و باید در وقت استفاده از ان بسیار متوجه باشم تا از خطرات ان جلوگیری شود. استفاده از این نوع مواد در منازل همراه با خطر زیاد است و باید بسیار متوجه باشم که در وقتی به کار برد این مواد شیمیایی که پاک کننده وسفید کننده میباشد برای محافظت از پوست تان حتمآ از دستکش بپوشید. لوله بازکن‌ها، کمود شو و همچو دستشویی ها معمولاً حاوی مواد شیمیایی بسیار قوی هستند. هنگام استفاده از این مواد پکه دستشویی را روشن کرده، و از دستکش و عینک محافظتی نیز استفاده کنید. مایع سفید کننده لباس همچنان برای جلد و چشم های تان خطر زیادی دارد و در وقت استفاده اش باید بسیار از احتیاط کار ګرفته شود.

 

مواد خطرناک در خانه ها

 

بعضی از خطرناک ترین مواد

 

همچنین بعضی از موادی که محیط زیست را بسیار آلوده می کنند، در خانهُ ما وجود دارند. مواد مخاطره آمیز شامل مواد زهری، خورنده و آتشگیرند. حشره کشها، بعضی از دوا ها، محلول ضد یخ موترها و الکل صنعتی چند نمونه از مواد سمی است. مواد خورنده، پارچه ها، فلزات و چیزهای دیگر را تباه می کنند. مواد پاک کننده ی دستشوییها و اجاقها، مواد رنگبر و اسید بتری موتر ها از مواد خورنده هستند. مواد آتشگیر موادی هستندکه به آسانی می سوزند مانند بنزین، گاز لایتر ها و بعضی از مایعات تحت فشار داخل قطی های فلزی.


تنها یک لیتر نفت اگر روی زمین ریخته شود، ممکن است مخزن آب را کثیف و آلوده کند. مواد تحت فشار داخل قوطی ها که در اتموسفر آزاد می شوند، قشر اوزن را تخریب می کنند.
ما می توانیم به جای بعضی از این مواد، از مواد بی خطر استفاده کنیم. مثلاً به جای مواد کیمیاوی پاک کننده شیشه ها که شامل فسفاتها و آمونیاک هستند، محلولی از آب و سرکه به کار ببریم. سرکه فقط محلول ملایمی از استیک اسید است و کاملا طبعی میباشد. هم چنین می توان برای پاشیدن محلول ها یا مواد دیگر به جای قوطیهای تحت فشار از پمپ استفاده کرد.

 

 

علامات مواضبت در لابراتوار های کیمیا و بیولوژی

 

C خراش آور ، تخریش دهنده
تحرک کننده تحرک کننده ، سوزش دهنده ، مضربرای صحت
احتراق دهنده احتراق دهنده
آتشگیر آتشگیر ، شعله ور
الوده کننده محیط زیست مضر برای طبعیت و محیط زیست
زهر زهرناک
مواد منفجره مواد منفجره
خطر بیالوژی خطر بیولوژیکی
رادیواکتیو مواد رادیواکتیو

 



+ 5
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125