دود کش رستوران در محاصره شعله های آتش


 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی، این حادثه ساعت 12 روز جمعه 7 اردیبهشت ماه از سوی شهروندان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های یک ،2 و 20 به همراه گروه امداد و نجات و خودروهای اطفایی این سازمان به محل حادثه واقع در خیابان ساحلی غربی اعزام شدند.

ابراهیم نادری خو فرمانده آتش نشانان اعزامی، در این باره گفت: آتش سوزی در قسمت دودکش یک رستوران اتفاق افتاد و در جریان آن، دودکش به علت عدم بازدید های دوره ای و انباشته شدن چربی حاصل از طبخ غذا کاملا آتش گرفته و شعله های حریق ساختمان مسکونی در طبقه دوم این رستوران را به شدت تهدید می کرد.

وی افزود: آتش نشانان پس از قطع گاز و برق رستوران، به سرعت ساختمان را از سکنه خالی کرده و با قرار گرفتن در قسمت پشت بام با استفاده از یک رشته لوله آب پرفشار آتش نشانی به مقابله با شعله های آتش پرداختند و توانستند آتش سوزی حاصل در دودکش رستوران را در کوتاه ترین زمان ممکن خاموش کنند.

این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: در اطراف رستوران ساختمان های مسکونی و مغازه های بسیاری وجود داشت که هر لحظه احتمال سرایت شعله های آتش به آنها وجود داشت، اما نیروهای عملیاتی با سرعت عمل کافی از سرایت آتش به نقاط دیگر جلوگیری به عمل آمد.

وی با اعلام این که این حادثه خوشبختانه مصدومی نداشت، خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی پس از لکه گیری کامل محل حادثه و تخلیه دود به وسیله دستگاه فن، تذکرات ایمنی لازم را به مالک رستوران و نیز کارگران آن ارائه کردند.

 

 


 

توجه: منبع این خبر ( سازمان آتش نشانی شیراز ) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.shiraz.ir/firefighting/sharh?6595-id=23179
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125