حفاظت محیط زیست نیازمند مشارکت عمومی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست

تیران-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حفاظت و حراست محیط زیست نیازمند مشارکت عمومی و سازمان های مردم نهاد با محیط زیست است.


به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، سید رحمان دانیالی، در آیین افتتاح پاسگاه محیط زیست دالانکوه این شهرستان با بیان اینکه خیران در حفاظت از محیط زیست مشارکت خوبی داشته اند، اظهار کرد: مردم این شهرستان تاکنون دو پاسگاه حفاظت از محیط زیست احداث کرده اند که در کشور بی نظیر بوده و تاکنون چنین مشارکتی در کشور برای احداث پاسگاه اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: حفاظت و حراست محیط زیست نیازمند مشارکت عمومی و سازمان های مردم نهاد با محیط زیست است زیرا دولت به تنهایی قادر به حفاظت و حراست از محیط زیست و مراتع نیست و با وجود تهدیدهای بسیار علیه محیط زیست نیاز به عزم همگانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: برای حفاظت و حراست از محیط زیست دغدغه عمومی مردم نیاز است تا اینکه تهدیدهایی مانند آتش سوزی، آلودگی هوا، تخریب مراتع و گونه های گیاهی و حیوانی از بین برود و شاهد محیط زیست عاری از هرگونه تهدید باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد فرصت های خوبی برای مشارکت مردمی جهت حفظ و حراست محیط زیست فراهم ساخته اند، تصریح کرد: تشکل های مردمی اقدامات خوبی در فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست انجام داده اند.

رحمانی با اشاره به سه حادثه آتش سوزی در مراتع حفاظت شده این شهرستان گفت: تلاش مردم برای مهار آتش به موقع و خوب بوده و اگر این تعامل و همکاری نبود، آتش سطح بیشتری را فرا می گرفت و خسارت زیادی وارد می شد.

وی اضافه کرد: مردم نباید اجازه دهند برخی از افراد به محیط زیست و مراتع صدمه بزند و این احساس مسئولیت ها قادر به حفظ و حراست از محیط زیست خواهد بود.


 

توجه: منبع این خبر ( خبرگزاری ایمنا) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.imna.ir/news/352055/حفاظت-محیط-زیست-نیازمند-مشارکت-عمومی-است
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125