ابعاد حمله به کنسولگری ایران در بصره

کنسولگری ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی ابعاد حمله به کنسولگری ایران در بصره در این کمیسیون خبر داد.


به گزارش ایمنا، علی نجفی، در واکنش به خبر تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره، ضمن محکوم کردن تهاجم و به‌ آتش کشیدن ساختمان سرکنسولگری ایران که خسارات مالی زیادی به‌بار آورد، این اقدام را خلاف اصول و موازین بین‌المللی دانست و تأکید کرد: طبق این موازین، دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک، مسئولیت دارد.

وی افزود: دولت عراق  باید در اسرع وقت نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این تهاجم اقدام کند. در ضمن ابعاد این حادثه، در اولین نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز بررسی می‌شود.

به گزارش ایمنا، در پی تعرض به ساختمان سرکنسولگری کشورمان در بصره ، سفیر عراق در تهران احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به او ابلاغ شد. وزارت امور خارجه  از دولت عراق خواسته به سرعت مسببین این حادثه را دستگیر و محاکمه کند.

کمیته هماهنگی تظاهرات بصره اعلام کرده خرابکاری‌ها در این شهر کار داعش و بعثی‌ها بوده است.
منبع:تسنیم

 

توجه: منبع این خبر ( خبرگزاری ایمنا) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.imna.ir/news/352869/ابعاد-حمله-به-کنسولگری-ایران-در-بصره
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125