آتش سوزی جنگل ها؛‌ زنگ خطر نابودی زمین

آتش سوزی

میانکاله مازندران در شمال ایران بار دیگر آتش گرفت و هورالعظیم در جنوب همچنان می سوزد. کشورهای حوزه آمریکا و مدیترانه نیز با بحران آتش سوزی در جنگل ها مواجه هستند. این اتفاقات باعث به صدا درآمدن زنگ خطر شده و کشورها جدی تر از گذشته به فکر حل مشکلات زیست محیطی افتاده اند.


به گزارش ایمنا، دلیل آن را نیز بسیاری افزایش گاز های گلخانه ای دانسته اند که موجب خشکسالی و به تبع آن به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی مانند آتش سوزی شده است.

تغییرات اقلیمی در کره زمین سریع تر از هر زمان دیگری اتفاق می افتد. زمین به سرعت در حال گرم شدن است و افزایش دما به دغدغه اصلی کارشناسان محیط زیست تبدیل شده است. افزایش گاز های گلخانه ای باعث خشکسالی و کاهش بارندگی شده است و به تبع آن شاهد حوادث طبیعی مانند آتش سوزی در نقاط مختلف کره زمین هستیم.

کارشناسان محیط زیست معتقدند که افزایش تولید گازهای گلخانه ای در جهان باعث کمبود بارش و خشکسالی شده و این خشکسالی ها زمینه حوادث طبیعی مانند آتش سوزی در جنگل ها، مراتع، تالاب ها و همچنین فرونشست زمین بر اثر برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی را ایجاد می کند.

محمدرضا نادری، استاد دانشگاه آزاد اصفهان در این باره می گوید: دلیل اصلی این آتش سوزی ها خشکسالی است؛ برای مثال مناطقی که الان در هورالعظیم دچار حریق شده روزی زیر آب بوده اند و یا کالیفرنیا از 10 سال گذشته درگیر خشکسالی و در این مدت با آتش سوزی های زیادی مواجه شده است.

این کارشناس محیط زیست تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی را اجماع جهانی دانست و اظهار کرد: جهان به این نتیجه رسیده است که مشکلات زیست محیطی زودتر از آنچه تصور می شد زمین را به ورطه نابودی خواهد کشید؛ حال سازمان ملل و اتحادیه های جهانی باید دنبال راهکارها و معاهده های جهانی بروند که اجرای آن توسط دولت ها تضمین شود.

وی دلیل کارشکنی در معاهده هایی مانند پاریس را مشکلات سیاسی و نظریه های اشتباه دانست و عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که همه سوار بر یک کشتی هستیم و هر ضربه به این کشتی از عمر آن می کاهد؛ سرمایه داران و افردی که سودشان در تولید گازهای گلخانه ای است با نظریه های اشتباه، برخی صاحبان قدرت را قانع کردند که زمین در حال گرم شدن نیست.

استاد گروه کشاورزی و محیط زیست دانشگاه آزاد اصفهان با تاکید بر مدیریت درست منابع آبی کشور خاطرنشان کرد: مسئله افزایش دما، جهانی است و پیگیری مشکلات و مسائل باید از طریق سازمان های جهانی انجام شود؛ اما معضل آب یک موضوع ملی است که می توان با مدیریت درست در سطح کشور به حل مشکلات آن بپردازیم.


 

توجه: منبع این خبر ( خبرگزاری ایمنا) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.imna.ir/news/351234/آتش-سوزی-جنگل-ها-زنگ-خطر-نابودی-زمین
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125