طی 9 ماه اتفاق افتاد ؛ 12 هزار و 682 فقره حریق و حاد? - ه در مشهد

به گزارش پایگاه خبری 125 ؛ آژیر کشیدن خودروهای آتش‌نشانی و سرعت ‌بالایشان برای رسیدن به مکان‌های وقوع حادثه، آن‌قدر در خیابان‌های مختلف شهر چه مناطق برخوردار و چه مناطق کم‌برخوردار تکرار شده است که دیگر کسی از دیدن و شنیدن آن تعجب نمی‌کند و از سویی با وجود این افزایش عملیات‌ها، شهروندان کمتر به این فکر می‌کنند که ممکن است یک سهل‌انگاری کوچک تمام زندگی‌شان را تحت‌تاثیر قرار بدهد.
طبق آمارهای سازمان آتش‌نشانی مشهد که آتش‌پاد حسن جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد آن را تشریح کرد، در ٩ماهه ابتدایی امسال مشهد با رشد حریق و حادثه مواجه بوده است تا جایی که به صورت میانگین روزانه ۴۶حادثه و حریق در مشهد رخ داده است.

پیشی گرفتن حادثه از حریق
بنا بر این گزارش ، در ٩ماه گذشته ٧٧٣٣حادثه در مشهد رخ داده است که بیشترین علت آن مشکلات ناشی از آسانسور و محبوسی افراد در مکان‌های مختلف بوده است. این آمار گواه آن است که هنوز در نصب آسانسورهای استاندارد و همچنین استفاده صحیح از این وسیله مشکلاتی وجود دارد و حتی طی سال‌های گذشته نیز چندین کشته در اثر سقوط به چاهک آسانسور و... نیز داشته‌ایم.
به گفته جعفری تعداد حوادث ناشی از حریق‌ها با سهم روزانه ١٨مورد در ٩ماهه ابتدایی امسال ۴٩۴٩حریق در مشهد به وقوع پیوسته است و طبق بررسی‌های آتش‌نشانی سوزاندن ضایعات و اتصال سیم‌برق مهم‌ترین علت وقوع این آتش‌سوزی‌ها بوده است که آتش‌نشانان با اطفای این حریق‌ها جلوی بروز خسارت‌های بیشتر را گرفته‌اند.
در آمارهای حریق همچنین اعلام شده که بیشترین مکان‌هایی که دستخوش آتش شده‌اند، اماکن مسکونی و در ادامه زمین‌های رها شده بوده‌اند که مناطق ٢و ٣شهرداری نیز بیشترین حریق‌ها را داشته‌اند.
همچنین در بحث حوادث، بیشترین حوادث رخ داده در این مدت در اماکن مسکونی بوده است که مناطق ٢و ٩شهرداری مشهد نیز سرآمد دیگر مناطق شهرداری بوده‌اند.

جان‌باختن ۶۶شهروند
یکی دیگر از شاخصه‌های این آمار مربوط به افراد گرفتار در حوادث و آتش‌سوزی‌هاست. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد این آمار را این‌گونه تشریح می‌کند: «‌در پی حوادث و حریق رخ داده در ٩ماهه ابتدایی امسال، خوشبختانه ۶٧٨٠نفر از شهروندان از سوی آتش‌نشانان نجات یافته‌اند و ۶۴٧نفر نیز به علت وقوع این حوادث مصدوم شدند. اما با کمال تاسف باید اعلام کنیم که در پی وقوع این حوادث و حریق‌ها، متاسفانه ۶۶نفر جان خود را از دست داده‌اند.»

سرما در کمین است
با ورود به دی‌ماه که آغاز فصل زمستان است، هوای سرد به استقبال مشهد آمده و این روزها به نسبت آنچه هفته گذشته پشت سر گذاشتیم، درجه هوا پایین‌تر آمده و در نتیجه هوا سردتر شده است.اولین واکنش طبیعی شهروندان به سرما، استفاده از وسایل گرمایشی است که در ماه‌های پیش‌رو این استفاده به طور طبیعی افزایش می‌یابد.اما آنچه هرساله رنگ سفید زمستان را به سیاهی می‌کشاند، ناشی از گازگرفتگی‌هاست که از ابتدای پاییز امسال شاهد وقوع حوادث مختلفی در این زمینه بوده‌ایم.اما طبق آرشیو موجود در سازمان آتش‌نشانی مشهد، امسال خوشبختانه در‌این‌باره شاهد کاهشی ۴۶درصدی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.جعفری در‌این‌باره می‌گوید: «‌در پی اعلام حوادث منجر به گازگرفتگی به آتش‌نشانی، تاکنون ۴نفر در اثر این حادثه شوم مسموم شده‌اند و متاسفانه ۴نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.»به گفته این مقام مسئول که یکی از متولیان اصلی در حوزه ایمنی و حوادث مشهد است، بیشترین حوادث و حریق‌های رخ داده- گذشته از تعدادی که به عمد و به قصد انتقام‌گیری رخ داده است- تنها بر اثر یک سهل‌انگاری، بی‌توجهی به نکات ایمنی به خصوص در سیم‌کشی برق بوده است به نحوی که بسیاری از آتش‌سوزی‌ها ریشه در سیم‌کشی قدیمی برق دارد.به گفته مدیرعامل‌سازمان آتش‌نشانی مشهد، امروز به نظر می‌رسد که در مبحث نصب و استفاده از آسانسور مشکلات زیادی در مشهد وجود دارد چرا که حوادث مشهد را شامل می‌شود. حوادث ناشی از آسانسور، بیشترین حوادث مشهد را شامل می شود .

 

 

توجه: منبع این خبر ( سازمان آتش نشانی مشهد ) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.125.mashhad.ir/news/6130657-ماه-اتفاق-افتاد-هزار-682-فقره-حریق-حادثه-مشهد.html
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125