۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای سرقت مرغ - جزییات آتش سوزی خیابان ولی عصر

پلیس بسته خبری

توضیحات دادگستری لالی درباره صدور حکم جالب برای سرقت مرغ، واژگونی کامیون حامل میوه در جاده خاوران و جزییات آتش سوزی در خیابان ولی عصر را در بسته خبری اجتماعی ایمنا بخوانید.


به گزارش خبرنگار ایمنا، زنگنه، رییس دادگستری شهرستان لالی از توابع استان خوزستان در رابطه  با خبر منتشره در فضای مجازی منتشره مبنی بر محکومیت فردی به دلیل مباشرت در سرقت مرغ به سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: این حکم به صورت غیابی صادر شده و متهم در جلسه شرکت نداشته است.

وی با بیان اینکه محکوم از افراد سابقه دار شهرستان لالی است، سوابق متعدد وی را برشمرد و افزود: در این پرونده متهم تحت عنوان سرقت تحت تعقیب قرار دارد و از سوی دیگر دارای سابقه چندین فقره سرقت، مواد مخدر و اخلال در نظم عمومی است.

رییس دادگستری شهرستان لالی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۶۵۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵، قانونگذار حداقل و حداکثر حبس را برای جرم سرقت با شرایط پنج گانه قانون در نظر گرفته است.

زنگنه با تاکید بر اینکه حکم صادره کاملا قانونی است، بیان کرد: طبق ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، در بحث تکرار جرم به حداکثر مجازات باید اضافه می‌شده است.

واژگونی کامیون حامل میوه در جاده خاوران

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران گفت:این حادثه از طرف شهروندان گزارش شد؛ بلافاصله ساعت ۵:۵۰ صبح امروز با بصدا درآوردن زنگ ایستگاه ۶۶ و گروه امداد ونجات ۱۵، آتش نشانان را راهی محل حادثه واقع در جاده ی خاوران به شرق، دوربرگردان روستای تونک کرد.

اسماعیل چکنه فرمانده ی آتش نشانان حاضر در محل حادثه گفت: یک دستگاه کامیون حامل بار میوه سیب در جاده ی خاوران از تهران به سمت مشهد در حال حرکت بود که با توجه به بارش شدید باران و کاهش دید افقی، به دلیل نامعلومی پس از انحراف از مسیر و برخورد با بلوک های بتونی، به یک طرف واژگون شد و بار آن که جعبه های سیب بود در سطح جاده پخش شد.

وی تصریح کرد: آتش نشانان با توجه به موقعیت بسیار خطرناک جاده، برای آگاه شدن رانندگان عبوری از این حادثه، بلافاصله اقدام به نصب علائم هشدار دهنده ی ترافیکی کردند.

چکنه ادامه داد: پس از ایمن سازی و جلوگیری از نشت شدید گازوئیل در سطح جاده، تیم نجات به جستجوی داخل اتاقک کامیون پرداخت که خوشبختانه مشخص شد راننده ی حدود ۳۸ ساله ی کامیون دراین حادثه هیچ صدمه ای ندیده بود.

این فرمانده آتش نشانی در ادامه ابراز داشت: با حاضر شدن عوامل راهورو کلانتری منطقه، اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از تردد خودرو ها در اطراف صحنه حادثه ونیز جابجایی کامیون و انتقال آن به پارکینگ انجام شد.

مرگ تلخ دختر ۱۰ ساله در بیمارستان قائن

چندی پیش پیامی تلخ در فضای مجازی از سوی شهروندان به اشتراک گذاشته شد که خبر از وقوع حادثه‌ای هولناک داشت و خبر حاوی این پیام دردناک بود که"درگذشت راضیه علیزاده، دانش آموز پایه چهارم دبستان نبوت، روستای علی آباد سفلی که حین عمل جراحی آپاندیسیت در بیمارستان شهدا قاین درگذشت.

رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاین اظهارکرد: با توجه به موضوع فوت دختر بچه ده ساله در تاریخ ۴ بهمن ماه جاری در بیمارستان شهدا قاین و حین آماده کردن وی در جهت عمل جراحی در اتاق عمل و باتشخیص آپاندیست به محض اطلاع، تمام اقدامات انتظامی و قضائی لازم معمول شده و تحقیقات مقدماتی لازم و اولیه در همان شب انجام و با تشکیل پرونده قضائی در دادسرا، با دستور قضائی جسد متوفی نیز در راستای تعیین دقیق علت فوت، کالبد گشایی و علت فوت با دقت و حساسیت لازم در حال بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قاین بیان کرد: هرگونه اظهار نظر خودسرانه و یا انتشار مطالب غیر مستند و یا انتساب علت فوت به شخص یا اشخاصی قبل از احراز مراتب مزبور فاقد وجاهت قانونی بوده و حسب مورد می‌تواند موجبات توجه اتهاماتی شود.

محسن رضایی مقدم، رییس بیمارستان شهدا قاین نیز گفت: در پی انتشار خبر فوت دختر ده ساله در بیمارستان شهدا قاین و انتشار اخبار ضد و نقیض لازم است جهت جلوگیری از گسترش و دامن زدن به شایعات مطالبی به عرض مردم شریف قائنات رسانده شود.

وی افزود: در تاریخ پنجشنبه چهارم بهمن دختر بچه ده ساله با تشخیص آپاندیسیت جهت عمل جراحی به اتاق عمل بیمارستان اعزام شده و بلافاصله پس از شروع فرایند بیهوشی متأسفانه دچار ایست قلبی و تنفسی شده و حدود دو ساعت تلاش کلیه پزشکان و پرسنل اتاق عمل جهت احیا مؤثر واقع نشده و بیمار فوت می‌کند

رییس بیمارستان شهدا قاین اظهار کرد: تمامی مستندات و داروهای مصرفی بررسی و ارزیابی کامل در مورد علت وقوع این حادثه دلخراش به عمل آمد ولی هیچ مدرکی دال بر تزریق داروی اشتباه یا قصور کادر درمانی تاکنون اثبات نشده است و علت حادثه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دار.

رضایی مقدم افزود: روشن شدن علت حادثه از سوی مراجع قانونی از گمانه زنی و اتهام و انتشار شایعات در مورد این حادثه پرهیز کنند.

انحراف اتوبوس از جاده کرمانشاه ۱۶ مصدوم بر جا گذاشت

اکبر آزادی گفت: چهار نفر از مصدومین این حادثه توسط هلال احمر، چهار نفر با وسیله نقلیه شخصی و هشت نفر نیز با آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان طالقانی کرمانشاه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: این حادثه تاکنون فوتی نداشته است. محور کرمانشاه به کامیاران در استان کرمانشاه یکی از محورهای شلوغ و پرتردد محسوب می شود که میزان وقوع تصادف در این مسیر نیز بالا است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد.

سقوط کارگر چاه‌کن در عمق چاه

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۷ به همراه گروه امداد و نجات ۱، ساعت ۸:۵۲ صبح امروز به بازار تهران، آهنگران رهسپار شدند.

علیرضا جبارزاده معاون منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور داشتند در این باره اظهار داشت: در محل حادثه یک کارگر ۳۰ ساله تبعه کشور افغانستان در حال حفر چاه در یک کارگاه در بدو ورد به اعماق چاه سقوط کرده بود.

معاون منطقه پنج عملیات آتش نشانی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب دیدگی کارگر میانسال از ناحیه سر و کمر، آتش نشانان وی را برای انتقال به مرکز درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.

برخورد مرگبار پراید با کامیون در بزرگراه یاسینی

 احمد قاسمی‌نیا فرمانده آتش نشانان ایستگاه ۳۲ گفت: یک دستگاه خودروی سواری پراید به دلیل نامعلوم به شدت به قسمت عقب یک دستگاه کامیون برخورد کرده و راننده ۴۵ ساله درون اتاقک خودرو بیهوش شده بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از اجرای ایمن سازی‌های لازم و نصب علائم هشدار دهنده ترافیکی، از نشت بنزین جلوگیری کردند.

فرمانده آتش نشانان تصریح کرد: نیروهای عملیات با استفاده از تجهیزات لازم راننده را از خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی افزود: متاسفانه مرگ راننده میانسال بر اثر شدت جراحات وارده از سوی عوامل اورژانس تایید شد.

شعله‌های آتش در خیابان ولیعصر

این حادثه ساعت ۰۶:۱۵ صبح امروز رخ داد و پس از اطلاع رسانی آن به سامانه ۱۲۵، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۶۷ و ۱ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران خود را به خیابان ولی عصر، چهارراه امیربهادر، خیابان بشیری رساندند.

علیرضا جبارزاده معاون منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران ابراز داشت: یک باب مغازه با کاربری مشاور املاک به متراژ ۱۴ متر مربع که درب کرکره ای آن بسته بود، طعمه آتش سوزی شد.

وی اعلام کرد: هنگام رسیدن نیروهای عملیات در محل حادثه، از درزهای درورودی بنگاه مسکن دود خارج می شد که آتش نشانان بلافاصله مشغول عملیات شدند.

جبارزاده اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله با بکارگیری تجهیزات برش کاری، قفل های کرکره مغازه را باز کردند و سپس با بستن دستگاه های تنفسی وارد مغازه شده و به وسیله تجهیزات خاموش کننده، این آتش سوزی را در لحظات اولیه، مهار و کاملاً خاموش کردند.

این فرمانده آتش نشانی با اشاره به این که این حادثه خسارت چندانی نداشت، خاطرنشان کرد: آتش نشانان در پایان عملیات خود بوسیله فن‌های فشار قوی، دود غلیظ به جای مانده در مغازه را به بیرون تخلیه و محل را کاملا ایمن سازی کردند.


 

توجه: منبع این خبر ( خبرگزاری ایمنا) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.imna.ir/news/366085/۳-سال-زندان-و-۷۴-ضربه-شلاق-برای-سرقت-مرغ-جزییات-آتش-سوزی-خیابان
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125