مردم اصفهان شهدای هوانیروز را تا بهشت بدرقه کردند

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

صبح امروز با حضور پرشکوه مردم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی مراسم تشییع شهدای سقوط بالگرد هوانیروز در میدان فیض اصفهان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایمنا، صدای مارش نظامی گروه موسیقی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر از ورود شهدای گرانقدر هوانیروز به میدان فیض می دهند و مردم بی اختیار یا حسین می گویند.

مادران شهدا تاب و تحمل ندارند و می خواهند هر چه زود تر پیکر پاک فرزند شهیدشان را در آغوش بگیرند و برای آخرین بار آن را ببوسند.

همکاران شهیدان از گوشه و کنار میدان به سوی جایگاه مراسم می آیند و هر یک با ذکر خاطره ای درباره ایام خدمت با دوست شهید، از خوبیهایی می گویند که لیاقت شهادت در حین خدمت را نصیب این افراد کرده است.

خانواده های شهدا نیز با کمک بستگانشان در سمت راست جایگاه قرار گیری پیکر پاک و مطهر شهدا می نشینند. مادران شهدا نگران سمت چپ میدان را می نگرند تا از آمدن فرزندان شیر مردشان ردی بجویند.

مجری در جایگاه، روضه علی اکبر امام حسین(ع) می خواند و سوز صدایش دل خانواده شهدا را می لرزاند. اشکهای مادران و پدران شهدا فضا را مقدس و عطرآگین می کند تا حال و هوای صبح پنج شنبه میدان فیض کربلایی شود.

در ادامه مراسم مجری پیام تسلیت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و نماینده ولی فقیه در استان را قرائت می کند.

هوانیروز یعنی عاشق بودن برای پر کشیدن به سوی معبود

امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی، فرمانده کل هوانیروز ارتش با ذکر آیه‌ای از قرآن اظهار کرد: شهادت واژه مقدسی است که انسان را به ربوبیت سوق می دهد و شهدای ما با افتخار در این راه قرار گرفتند.

امیر سرتیپ قربانی با بیان این که شهادت تسلیت ندارد، بلکه جای تبریک دارد، این شهدا نور چشم ولایت و مردم هستند و مردم اصفهان می دانند که شهدایشان همیشه پا در رکاب ولایت بوده اند ادامه داد: شهدای ما برای دفاع از حریم ولایت و خون شهدا عهد بسته اند و شهیدان هوانیروز راه شهید کشوری ها را می روند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ودعی ها و خواجویی ها به ما نشان دادند که عشق به ولایت و خدمت رسانی به مردم انسان را گرانقدر می کند.

وی با اشاره به ماموریت های خطیر هوانیروز در کشور گفت: هوانیروز یعنی عاشق بودن و عاشق بودن به معنای پر کشیدن به سوی معبود است.

امیر قربانی اضافه کرد: عشق هوانیروز خدمت رسانی به مردم است و شهدای ما چون سرباز ولایت بـودند از خطرات راه باکی نداشتند. ما تا آخرین قطره خون و نفس مان از اسلام و خاک مان دفاع خواهیم کرد و باید بر دست پدر و مادر این شهدا بوسه زد.

شهادت بالاترین هدیه خداوند است

حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهدا اظهار کرد: باید این حادثه را به مردم شریف اصفهان و مقام معظم رهبری تسلیت گفت و برای آنها از خداوند متعال صبر جمیل خواستار شد.

حجت‌الاسلام سالک با بیان این که نیروهای مسلح ما توانسته اند در صحنه های کنونی افتخار آفرینی کنند و ارتش در صراط توحید و ولایت گام بر می دارد و از قرآن، اسلام و حاکمیت دینی و ملت غیور دفاع می کند ادامه داد: گمان نکنید آن کسانی که به شهادت رسیده اند مرده اند، بلکه زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند.

وی خاطرنشان کرد: در صحنه های مختلف شاهد فداکاری های هوانیروز جمهوری اسلامی ایران بوده ایم و این نیروی الهی همیشه در میدان خدمت رسانی به مردم حضور یافته است و خوش درخشیده است.

نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: شهادت نصیب هر کسی نمی شود و شهادت بالاترین هدیه خداوند است و خوشا به حال کسانی که این هدیه را دریافت کردند.

پس از نماز تابوت‌های شهدا به بر دستان مردم پشت سر هم به حرکت در می آیند و به سوی گلستان شهدا بدرقه می شوند. مادری پشت سر فرزند شهیدش روضه ای می خواند که اشک مردم را سرازیر کرده است و هر یک به نوعی به مادر شهید دلداری می دهند. نزدیک تر که می شویم صدایش واضح می آید، روضه‌، روضه علی اکبر امام حسین است که از زبان این مادر جاری می شود و دختر جوانی در کنارش زار می زند. مادر می‌گوید: پسرم قرار بود پس از بازگشت به اصفهان عروسی بگیرد قرار بود این دختر را به خانه ببرد آه پسرم ناکام پر کشید و رفت و چه سخت است داغ مادری که برای جشن عروسی پسرش آماده می‌شده و امروز برای تشییع پیکر فرزند شهیدش به همراه نو عروسش آمده است. چه جشن عروسی با شکوهی مهمانانش مردم شهید پرور و وفادار اصفهان و پذیرایی اش دعای خیر یک ملت.
گزارش از سپهر زارع - خبرنگار ایمنا


 

توجه: منبع این خبر ( خبرگزاری ایمنا) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 1
مخالفم - 0
منبع: http://www.imna.ir/news/369606/مردم-اصفهان-شهدای-هوانیروز-را-تا-بهشت-بدرقه-کردند
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125