کشف کفش و لاستیک قاچاق در اصفهان - طلافروش متجاوز اعدام شد

بسته خبری جامعه

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از سانحه تصادف برای قهرمان کشتی کشور تا کشف کفش و لاستیک قاچاق در اصفهان و اعدام طلافروش متجاوز می خوانید.


به گزارش خبرنگار ایمنا، طلافروشی که ماجرای تجاوزهایش به پسران نوجوان ازسوی یک سارق کیف‌قاپ لو رفته و به اعدام محکوم شده بود، به دار مجازات آویخته شد.

 ماجرای تجاوزهای این مرد طلافروش اوایل آذر سال ۹۶ به‌طور اتفاقی افشا شد و پس از آن مراحل قانونی رسیدگی به پرونده و اجرای حکم در دستور کار قرار گرفت.

اویل آذر سال ۹۶ بسته‌ای که حاوی چند حلقه سی‌دی بود، برای کارآگاهان پلیس آگاهی تهران ارسال و در بررسی سی‌دی‌ها مشخص شد محتویات آنها از تجاوز و آزار جنسی پسران نوجوان ازسوی یک مرد حکایت دارد. بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد جایی که این اتفاقات در آن افتاده شبیه کارگاه است و به‌نظر می‌رسد در زیرزمین واقع شده است.

به این ترتیب، تحقیقات برای شناسایی عامل این اقدامات آغاز شد و در ادامه با توجه به دیگر محتویات بسته‌ای که برای مأموران اداره آگاهی تهران ارسال شده بود، مردی طلافروش به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد. متهم که در خانه‌ای ویلایی در شمال تهران ساکن بود و همسر و دو بچه داشت، ابتدا منکر هرگونه دخالتی در این جرائم بود، اما در نهایت زمانی‌که با مدارک تهیه‌شده که او را در حال اعمال خلاف عفت نشان می‌داد، روبه رو شد چاره‌ای جز اعتراف ندید و دراین‌باره گفت: من از مدتی قبل متوجه تمایل به ارتباط با پسران جوان شدم، برای همین تصمیم گرفتم سوار اتوبوس شوم و با پسرهای نوجوان صحبت کنم و به آنها بگویم که من طلافروشی دارم که در این مورد دروغ هم نمی‌گفتم. ‌

به آنها وعده می‌دادم می‌توانم به آنها طلاسازی یاد بدهم. ‌به این بهانه آنها را به خانه‌ام می‌بردم و بدون اینکه کسی متوجه شود آنها را در زیرزمین خانه‌ام مورد تجاوز قرار می‌دادم و به‌طور مخفیانه از آنها فیلم می‌گرفتم. بعد از آن، با تهدید به انتشار فیلم‌ها، آنها را مجبور می‌کردم که باز هم به خواسته من تن بدهند. این متهم همچنین درباره چگونگی ارسال فیلم‌ها برای پلیس گفت: مدتی قبل کیف من را در خیابان قاپیدند و احتمالا آن کیف‌قاپ فیلم‌ها را برای پلیس فرستاده است.

درپی این اعترافات تحقیقات برای شناسایی قربانیان آغاز شد ولی هیچ‌کس در این زمینه شناسایی نشد و در نهایت متهم در تاریخ سیزدهم دی‌ماه سال ۹۶ پای میز محاکمه رفت و از سوی قضات شعبه ۵ دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد و شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور نیز حکم صادره را تأیید کرد. در نهایت این مجرم به دار مجازات آویخته شد.

علیرضا حیدری قهرمان کشتی ایران دچار سانحه تصادف شد

این حادثه در جاده معدن، حوالی کاشان رخ داد قهرمان کشتی ایران روز گذشته دچار سانحه تصادف شد و در این حادثه چند نفر جان خود را از دست دادند، علی رضا حیدری پس از این حادثه این تصادف به دلیل سرعت بالا و شاخ به شاخ شدن با کامیون اتفاق افتاد و متأسفانه دو تن از همکارانم جان‌شان را از دست دادند. یک نفر نیز به دلیل خونریزی داخلی تحت‌نظر است. وی که به شدت ناراحت بود و شرایط روحی خوبی نداشت، گفت: حال من خوب است. فقط از ناحیه دنده آسیب دیدم و سرم شکسته است.

وجود خانه امن در ۲۵ استان برای مراقبت از زنان در معرض خشونت

 رییس اورژانس اجتماعی کشور از وجود خانه امن در ۲۵ استان برای مراقبت از زنان در معرض خشونت خبر داد.

وی گفت: ما فعلا قانون مشخص و خاصی در برخورد با خشونت علیه زنان نداریم، اما خشونت علیه زنان جزو جرایم عمومی محسوب می‌شود و دادستان نمی‌تواند بدون شاکی خصوصی ورود داشته باشد و در بحث مجازات و تعقیب کیفری نیز از همین قاعده عمومی متابعت می‌شود، اما درباره کودک‌آزاری، در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال ۱۳۸۱ هم جرم‌انگاری در این خصوص انجام گرفته و هم آنکه در ماده ۵، اعلام شده که کودک‌آزاری جزو جرایم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد.

رضا جعفری وی در خصوص وضعیت مقابله و مواجهه با موضوع همسرآزاری افزود:به واسطه حمایت نظام جمهوری اسلامی و تغییرات فرهنگی و اجتماعی مطلوب در حوزه حمایت از زنان به نسبت دهه‌های گذشته وضعیت خیلی تغییر کرده است و همچنین افکار عمومی بیشتر آمادگی این گونه مداخلات را پیدا کرده‌اند. او افزود: در حوزه شناسایی، جذب و پذیرش، ساماندهی و توانمندسازی زنان خشونت دیده و در معرض خشونت همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌های مسئول و متولی مربوطه وجود دارد.

 رییس اورژانس اجتماعی کشور تصریح کرد: اگر لایحه تامین امنیت زنان تصویب شود، در پیشبرد ماموریت‌های اورژانس اجتماعی و حمایت‌های روانی-اجتماعی از زنان خشونت‌دیده تسهیل‌کننده است و اثربخش خواهد بود.

کشف کفش و لاستیک قاچاق در اصفهان 

سرپرست پلیس اگاهی استان از کشف کفش و لاستیک خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در یکی از انبارهای حاشیه شهر اصفهان خبر داد و گفت: کاراگان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با اخذ مجوز قضایی از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۸۶ حلقه لاستیک خودروهای سواری و ۸۲ جفت کفش خارجی فاقد مدارک معتیر گمرکی کشف کردند. 

سرهنگ حسین ترکیان افزود: در این زمینه ۲ متهم دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کمبود فضای آموزشی برای ۱۴ میلیون دانش آموز 

رییس دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  گفت: ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور با کمبود سرانه آموزشی مواجه هستند.

وی افزود: هر دانش آموز ایرانی در وسعتی معادل ۵/۲ متر مربع درس می‌خواند و استاندارد ملی در این زمینه ۸/۴ متر مربع است.

به گفته وی، در ۱۱ استان کشور نظیر سیستان و بلوچستان، البرز، تهران، گلستان و خراسان رضوی، سرانه فضای آموزشی از ۵/۲ متر مربع هم کمتر است.

درگیری مسلحانه با اشرار و کشف ۲ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

اشرار مسلح با راه‌اندازی کاروانی از موادمخدر قصد داشتند محموله بزرگی را وارد بخش‌های مرکزی کشور کنند، اما در جریان درگیری مسلحانه با تکاوران پلیس سیستان و بلوچستان گرفتار شدند. 

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: در این درگیری یکی از قاچاقچیان به هلاکت رسید و ۲ نفر دیگر نیز دستگیر شدند. همچنین در این عملیات ۲تن و ۵۰۹کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۲تن و ۲۶۰کیلو و ۵۷۰گرم تریاک، ۲۲۳کیلو و ۵۷۰گرم حشیش، ۱۰کیلو و ۵۸۰گرم مرفین، ۱۴کیلو و ۶۰۰گرم سایر موادمخدر، ۲دستگاه وانت، ۳قبضه اسلحه کلاش، ۵تیغه خشاب حاوی ۱۴۸فشنگ جنگی، یک قبضه اسلحه کمرشکن ساچمه‌زنی‌ و یک قبضه کلت کمری کشف شد.

 این مقام انتظامی در ادامه گفت: هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.

جوان قهدریجانی در استخر باغ غرق شد

نصرالله سلمانیان رئیس آتش نشانی شهر قهدریجان گفت: ماموران اورژانس فلاورجان پس از اطلاع از یک مورد غرق شدگی به محل اعزام شدند و تلاش آن‌ها برای نجات این جوان نتیجه‌ای نداشت.

 باغ‌های شهر گلدشت و قهدریجان در یک محدوده کاملا نزدیک به هم هستند و از هر دو شهر در این محدوده باغداری می‌کنند.

پاستیل نخورید

پاستیل با آن ظاهر جذاب و خوش آب و رنگش قطعا از ان دسته خورکی هایی است که بزرگ و کوچک نمی توانند از خوردنش صرف نظر کنند. 

 ژلاتین پاستیل از پوست یا استخوان حیوانات مختلفی مانند گاو، خوک و حتی ماهی به دست می آید که البته در کشور ما به دلیل مساله حلال بودن، تنها پوست و استخوان گاو و به ندرت ماهی کاربرد دارد.در فرآیند تولید پاستیل، شکر بسیار، رنگ و اسانس خوراکی استفاده می‌ شود. از این رو، برخی از کارشناسان تغذیه مصرف زیاد آن را توصیه نمی کنند.

البته استفاده از این خوراکی همیشه موافقان و مخالفانی را به همراه داشته است اما به تازگی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه این پاستیل های رنگارنگ و اتومبیل ها با یک نوع موم پوشانده می شوند که کارنو نام دارد.

عده ای از متخصصان تغذیه این موم و به طور کلی روغن‌هایی که برای شفافیت بیشتر، روی پاستیل‌ها ریخته می شوند را مضر دانسته و معتقدند پاستیل ها با موم های کارنو براق می شوند که برای براق کردن خودروها هم از آنها استفاده می شود. برخی از منتقدان حتی پا را یک قدم فراتر گذاشته و مصرف پاستیل هایی با این نوع روکش را مرگبار دانسته اند. 


 

توجه: منبع این خبر ( خبرگزاری ایمنا) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.imna.ir/news/380637/کشف-کفش-و-لاستیک-قاچاق-در-اصفهان-طلافروش-متجاوز-اعدام-شد
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125