دوازده گام برای جلوگیری از آتش سوزی در خانه خود

آتش سوزی های کوچک می توانند به بروز جراحات شدید و صدمات گسترده در املاک و اموال منجر شوند.با دنبال کردن چند اقدام ساده و حفظ سطحی پایه از هشیاری می توانید خطر بروز آتش سوزی در خانه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

جلوگیری از آتش سوزی در خانه
 

جلوگیری از آتش سوزی در خانه


دوازده نکته زیر به شما کمک خواهد کرد تا خانه و خانواده خود را ایمن نگاه دارید:

1. در تک تک طبقات خانه آلارمهای هشدار دهنده دود نصب کرده، آنها را عاری از گرد و غبار نگاه داشته و هفته ای یک بار آنها را امتحان کنید. سعی کنید آلارمهای هشدار دهنده ده ساله بخرید؛ وگرنه مجبور می شوید هر سال باتری آلارمها را عوض کنید.

2. یک برنامه واکنش در زمان آتش سوزی تهیه کنید تا همه افرادی که در خانه شما هستند بدانند در صورت وقوع آتش سوزی چگونه باید فرار کنند.

3. خروجی های خانه خود را عاری از موانع حفظ کنید تا افراد بتوانند در صورت وقوع آتش سوزی از آنها فرار کنند. مطمئن شوید که ساکنان می توانند به آسانی کلید در و پنجره های خانه را پیدا کنند.

4. در آشپزخانه خیلی مراقب باشید – حوادث حین آشپزی به بروز 59 % آتش سوزی های خانه ها منجر شده اند. هرگز کودکان را بدون سرپرست در آشپزخانه تنها رها نکنید.

5. اگر با روغن داغ آشپزی می کنید خیلی مواظب باشید؛ اگر از سرخ کن های برقی استفاده نمی کنید، خرید آنها را در دستور کارتان قرار دهید.

6.هرگز شمعهای روشن را رها نکنید و بروید، و مطمئن شوید که روی جاشمعی مناسب و روی یک سطح مقاوم در برابر حرارت به دور از مواد قابل اشتعال قرار داشته باشند.

7. مطمئن شوید که ته سیگارها را به طور کامل خاموش کرده باشید و با دقت تمام آنها را دور بیاندازید.

8.بار اضافی روی پریزهای برق وارد نکنید. به یاد داشته باشید – یک پریز، یک دوشاخه.

9. کبریت و فندکها را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

10 .هنگامی که خسته هستید یا مشروب نوشیده اید خیلی مواظب باشید. نیمی از تمام موارد فوت در آتش سوزی های خانگی بین ساعات 10 شب تا 8 صبح روی می دهند.

11 . تلویزیون یا سایر دستگاه های برقی را روی حالت استند بای یا آماده به کار رها نکنید چون می تواند به بروز آتش سوزی منجر شود. اگر از دستگاه های برقی خود استفاده نمی کنید، همیشه آنها را خاموش کرده و سیم برق شان را پریز بکشید.

12 . هرگز در تخت خواب سیگار نکشید.



+ 1
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125