زندگینامه شهید محسن حججی؛ شهید مدافع حرم

محسن حُججی (زادهٔ ۱۳۷۱ خورشیدی، نجف‌آباد – ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، التَنْف) از نیروهای ایرانی مدافع حرم بود که در مردادماه ۱۳۹۶ خورشیدی و در عملیاتی مُستشاری در منطقهٔ التَنْف –منطقهٔ مرزی بین سوریه و عراق– توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌دست داعش به‌قتل رسید. ابتدا خبرگزاری اسپوتنیک نیوز، به نقل از رسانه‌های وابسته به داعش، خبر اسارت وی را اعلام کرد.

زندگینامه شهید محسن حججی ، شهیدی که داعش سرش را برید!

 

محسن حُججی (زادهٔ ۱۳۷۱ خورشیدی، نجف‌آباد – ۱۸ مرداد ) از نیروهای ایرانی مدافع حرم بود که در مرداد ماه ۱۳۹۶ خورشیدی و در عملیاتی مُستشاری در منطقهٔ التَنْف –منطقهٔ مرزی بین سوریه و عراق– توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌دست داعش به‌قتل رسید. ابتدا خبرگزاری اسپوتنیک نیوز، به نقل از رسانه‌های وابسته به داعش، خبر اسارت وی را اعلام کرد.داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادّعای به اسارت درآوردن محسن حُججی را داشت، اعلام کرد که وی را کشته‌اند. وی دهمین عضو از لشکر زرهی ۸ نجف اشرف است که طی جنگ در خاک سوریه کشته شد. وی پیش از اسارت از ناحیه پهلو زخمی شده بود و طی دو روز اسارت توسط نیروهای داعش در مناطق تحت کنترل آنها چرخانده شده بود.در جریان تحویل پیکر محسن حججی به نیروهای حزب‌الله لبنان، ۳۵۰ تن از نیروهای داعش به همراه خانواده‌هایشان به شرق سوریه منتقل شدند.

 

محسن حججی

 

وصیت نامه اندوهناک شهید محسن حججی: تصویرم را ببرید پیشکش "امامم سیدعلی خامنه‌ای" و "فرمانده‌ام حاج قاسم"


ایشان دانش‌آموخته مرکز آموزش علمی کاربردی علویجه در رشته تکنولوژی کنترل ورودی سال ۸۷ بود. این روزها همه در شبکه های اجتماعی حرف از شهید محسن حججی می زنند جوان نجف آبادی که به سوریه پا گذاشت برا دفاع از حرم حضرت زینب اما اسیر داعش شد و فقط یک عکس با صلابت کافی بود که شهید حججی محبوب قلبها شود ، عکسی که نشان می داد وی باکی از داعشی ها و شهید شدن ندارد. شهید محسن حججی جوان ۲۵ ساله مدافع حرم که در نبرد با کوردلان داعشی به شهادت رسید، از فعالان فرهنگی نجف آباد بود. او یکی از جوانان بسیجی بود که تنها به خاطر احساس تکلیف و وظیفه در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به عراق رفت. محسن حججی از جهادگران و اعضاء فعال موسسه شهید کاظمی پس از ۲ روز اسارت، به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید. شهید محسن حججی به عنوان جهادگر فرهنگی در ترویج و تبلیغ کتاب بسیار فعال بود و در اردوهای سازندگی جهادی علاوه بر فعالیت عمرانی، در حوزه فرهنگی نیز دست به اقدامات جهادی می‌زد. همچنین شهید حججی در مدارس به تبلیغ کتاب می‌پرداخت و از زمره پیشگامان معرفی کتاب در نماز جمعه بود. شهید محسن حججی در نجف‌آباد استان اصفهان به معرفی و تبلیغ کتاب می‌پرداخت. محسن، جوان ۲۵ ساله ای بود که در دومین اعزام خود به سوریه در مرز عراق با این کشور به دست داعش در منطقه‌ای به نام تنفت به شهادت رسید. سن شهید محسن حججی هم مانند استقامتش در مقابل بددلان و بدذاتان داعشی نشانگر ارادت و توکل و نزدیکی او با قیلام عاشورا بود. شهید محسن حججی جوان رعنای نجف آبادی چند سال پیش ازدواج کرده بود و حاصل ازدواج شهید محسن حججی و همسرش فرزندی تقریبا دو ساله است که از این شهید به یادگار ماند.

 

 

شهید محسن حججی
 


شهید محسن حججی
 

 

با انتشار خبر شهادت مظلومانه شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی ، جهادگر جوان اصفهانی، از روز گذشته موجی در فضای مجازی به راه افتاد، نگاه پرصلابت و نافذ شهید محسن حججی ، این جوان ۲۵ ساله در حالی که بدست یک داعشی حرام سیرت اسیر شده، در هیبتی حسین وار، هر بیننده را شوکه کرد. تصویری که داعش از این اسارت منتشر کرد تا قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد، غافل از اینکه بار دیگر ” ما رایت الا جمیلا” ی زینب به یادها آمد. عجیب بود، عاشورا برای همگان زنده شد و این بار داعش زمان یکبار دیگر سر از بدن حقیقت جدا کرد تا آن را محو کند، حال آنکه حقیقت هیچگاه خاموش شدنی نیست. هزاران کاربر از شهید والا مقام شهید محسن حججی نوشتند، صدها نفر عزت و صلابت او را ستودند و همگان در برابر غیرت او سر خم کردند. حالا تصویری در فضای مجازی منتشر شده که گفته می شود تصویر کودک نوپای او است. علی (فرزند شهید حججی)، کودکی که تنها یادگار و ثمره ازدواج این شهید بزرگوار است. کودکی که اگر چه باید سالهای آینده را بدون حضور مادی پدر طی کند اما، او را چه نیاز به این حضور. او از چنین سرشت پاکی بوجود آمده و صلابت حسین گونه پدر میراثی است که همچون چراغی روشن در سیاهی های زمان هدایتگر او خواهد بود.

 

 

شهید محسن حججی


 

زهرا عباسی ،  همسر شهید حججی : «همسرم را هدیه کردم به حضرت زینب و از خدا و ایشان خواستم که ایشان را قبول کنند از من. همیشه ایشان می‌گفتند، غرق دنیا شده را جام شهادت ندهند. ایشان چیزی زیباتر از دنیا دیدند، شهادت، خدا و زیبایی را دیدند که حاضر شدند دنیا را رها کنند و بروند. قبل از اعزام در کار فروش کتاب بودند و بعد از استخدام در سپاه، کار در کتاب را به صورت پاره وقت انجام میدادند و پولش را برای اردوهای جهادی کنار می‌گذاشتند و خیلی روی مسائلی فرهنگی دغدغه داشتند. تصاویر اسارت ایشان که پخش شد به همه مردم حس غرور دست داده بود بخاطر این صلابتی که دیده بودند. همه فکر می‌کنند داعشی اسیر دست آقا محسن بوده است. مردم حس غرور داشتند و تبریک می‌گفتند. انشالله من بتوانم ثمره زندگی با ایشان، علی آقای دوساله را مثل پدر و در مسیر پدر تربیت کنم و سرانجام زندگیشان ختم به شهادت شود.»

در عملیاتی که نزدیک مرز سوریه با عراق صورت گرفت محسن حججی مدافع حرم به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و دو روز بعد به شهادت رسید. کاربران شبکه‌های اجتماعی که از طرفی با شنیدن خبر اسارت و شهادت محسن حججی بسیار متأثر شده‌ و از طرف دیگر صلابت و شجاعت او مایه غرور و افتخارشان شده بود، تصویری را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند تا شاید مرهمی باشد بر اندوه این روزهایشان. در این تصویر اسیر ایرانی حتی در لحظات سخت اسارت نیز همچنان  با صلابت و استوار دیده می شود که نشان از نگاه متفاوت او به مقوله جنگ و شهادت دارد اما در نگاه تفنگدار آمریکایی ترس و دلهره‌ای وجود دارد که از درون متزلزل و سطحی‌نگر او حکایت می‌کند. محسن حججی شهید مدافع حرم یکی از نیروهای لشکر ۸ زرهی نجف‌آباد اصفهان و یکی از نیروهای فعال موسسه شهید احمد کاظمی بود. از این شهید بزرگوار یک فرزند ۲ساله به یادگار مانده است. لشکر ۸ تاکنون ۱۰ شهید را در راه تامین امنیت کشور با عنوان مدافع حرم در سوریه تقدیم کرده است.

 

 

شهید محسن حججی

 

 

کتاب‌ فروشی شهید محسن حججی در نجف‎ آباد

 

 شهید محسن حججی، که به دست گروهک داعش به شهادت رسید، پیش از این در عرصه نشر و کتاب فعال بود، تجربه همکاری با موسسه نشر شهید کاظمی (ناشر برگزیده نمایشگاه کتاب امسال) و کتابشهر ایران وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از جمله فعالیت­های فرهنگی در کارنامه زندگی با عزت این شهید والامقام است­. این شهید والامقام همچنین نقشی اساسی در شکل­گیری موسسه و نشر شهید کاظمی داشت و همواره در کنار خلیلی، مدیر این موسسه و مدیر پیشین کتابشهر نجف ­آباد به نقش­آفرینی در فعالیت­های فرهنگی می­پرداخت. کتابشهر نجف آباد که در دوره فعالیت خود یکی از مراکز فروش محصولات فرهنگی زبانزد بود، تجربه موفق خود را مرهون ایثار، فداکاری و همت والای شهید محسن حججی و کارگزار این کتابشهر است.

 

 

شهید محسن حججی

 

پیام حاج قاسم سلیمانی به مناسبت شهادت محسن حججی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از شکست های پی در پی گروه های تکفیری-وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان سلام در جبهه های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکبی جنایتی فجیع و غیرانسانی شد در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی گنجد. مردم دلاور و امت حزب الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت. این نوع جنایت ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه ای که در برخواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم تر و قدرتمندتر خواهد نمود. به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.

ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت ها عزم و اراده ما را جزم تر و جدی تر نمود تا جای جای اراضی اسلامی را از وجود بی وجود پلیدشان تطهیر نماییم. اینجانب به پدر، مادر، همسر و فرزند مقاوم این شهید بزرگوار که فرزندشان مانند سالار شهیدان امام حسین(ع) و با همان شیوه ظالمانه به شهادت رسید تبریک عرض می کنم زیرا نام خانواده شهید پرورتان با خاندان سید و سرور شهیدان همنام و قرین گردید و شهید شما و ما سند افتخار ایران اسلامی و سپاه ولایت است. ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برای مقرر فرماید. / هنیئا لک و لکم و عظم الله اجورنا و اجورکم. قاسم سلیمانی»

 

شهید محسن حججی

 



+ 239
مخالفم - 40
نظرات : 75
منتشر نشده : 12
 
ir
+0
unlike
-0
............... ۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۴:۱۱
پاسخ
comments یادش گرامی باد
 
 
ir
+0
unlike
-0
غلام پسر مادر مظلومه ۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۵:۲۸
پاسخ
comments السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین علیه السلام . صلی الله علیک یا حضرت فاطمة الزهرا بضعة رسول الله الکریم ام الحسن و المحسن بن علی و المهدی الغریب علیه السلام. ان شاالله الله، شهید محسن حججی را با مادرش حضرت زهرا س محشور بفرماید. سلام ما را به آقا امام زمان مهدی فاطمه ام الرضا و فاطمة المعصومه و ام الحسن و الحسین و ام الزینب و ام کلثوم ع برسان.
 
 
de
+0
unlike
-0
سید محمد رضا موسوی ۹۸/۰۷/۰۳ - ۲۱:۰۴
پاسخ
comments با سلام ودرود به روان پاک شهیدان وامام بزرگوار بویژه محسن حججی که در راه ولایت ودفاع از حریم عصمت و طهارت ائمه ی اطهار شربت شهادت را نوشید روحش شاد وراهش پر رهرو باد ای کاش من هم همراهش می بودم واین افتخار بزرگ نصیبم می شد
 
 
de
+0
unlike
-0
موسوی وردنجانی ۹۸/۰۶/۰۱ - ۲۲:۳۰
پاسخ
comments سلام.خوشا به سعادتش.
 
 
de
+0
unlike
-0
ali ۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۷:۵۷
پاسخ
comments آنچنان شهیدی اینچنین همسری هم می خواهد...
مهریه همسر شهید حججی 124 هزار صلوات و حفظ قرآن با معنی و یک سکه به نیت یگانگی خدا...
چگونه تمام خانواده هایی که خوشبختی دخترانشان را به مهریه و قباله و پشت قباله و... گره می زنند را به چالش می کشد...
به خودم می بالم که چنین پسران و دخترانی هنوز در بینمان زندگی می کنند...
 
 
ir
+0
unlike
-0
روحش شاد ۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۲۳
پاسخ
comments سلام ماراه تورا ادامه می دهیم و نمی گذاریم خون پاکت برروی زمین لگد مال شود خوشا به حالت از این دنیا ی مادی رفتی و ما ماندیم که روزهایی را ببینیم برایمال دردناک و درد آور است روح شهید شاد با شد
 
 
ir
+0
unlike
-0
hananeh ۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۹:۴۶
پاسخ
comments روحش شاد
 
 
ir
+0
unlike
-0
مریم ۹۷/۰۹/۲۵ - ۲۰:۳۰
پاسخ
comments سلام شهید حججی نميدونم ازکجا شروع کنم باتمام وجود راه شهدا حسن باقری شماشهیدحججی ادامه بدیم برایسلامتی امام زمان وولایت فقیه دعاکن .برای پدرمادرت دعاکن. وقتی نگاه میکنم اراش میگیرم برام دعاکن به آرزوم برسم.یاعلی
 
 
ru
+0
unlike
-0
نگین ۹۷/۰۹/۰۸ - ۱۲:۱۶
پاسخ
comments بعضی موقع ها بعضی کارا بعضی اتفاقا بی حکمت نیستن من یه کنکوریم دلم خیلی گرفته بود فشار درس داشت اذیتم میکرد که یکدفعه ای به نظرم رسید یه شهید انتخاب کنم که تا موقع کنکور کنارم باشه پشتیبانم باشه داشتم رو اسما تاب میخوردم که اسم شهید حججی و دیدم برام جالب بود که بی اراده اومدم رو زندگی نامه اش ولی الان میفهمم راه و گم کرده بودم که اگه نمازم قضا میشد بی حجاب بیرون میرفتم برام کوچک ترین اهمیتی نداشت ولی اگه از برنامه ی درسیم عقب می افتادم آروم و قرار نداشتم از الان از این ساعت با خودم با خدا با شهید حججی قرار میزارم که تغییر کنم امروز برام یه تجربه جالب بود امیدوارم که این بارم مثل دفعه های قبلی نشه و زیر قولم نزنم دعا کنید هم تو کنکورم موفق بشم هم تو زندگیم
 
 
ir
+0
unlike
-0
حمزه ۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۷:۲۶
پاسخ
comments سلام بر امام زمان .سلام بر رهروان امام سلام بر شهیدان عاشورایی سلام بر کسایی که لایق شهادت شدن .شهادت لیاقت میخواهد .امیدوارم که خدا لیاقتشو به ما هم عنایت کند .و یا اینکهلیاقت اینو داشته باشیم که از طرف شهدا شفاعت بشیم .فقط از همه خواهران و برادران عزیز میخواهم که با راه درستی که انتخاب میکنیم .از شهدا تشکر کنیم
 
 
de
+0
unlike
-0
Mohammad ۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۴۹
پاسخ
comments سلام محسن جان نوشت به سعادت که شریک شهادت رو نوشیدی ای کاش منم باتوشهید میشدم
 
 
ro
+0
unlike
-0
امید ۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۰:۰۵
پاسخ
comments درود وسلام خدا برتو باد برای روزی ک بدنیا اومدی برا روزی ک شهید شدی و برا روزی ک برانگیخته میشوی
 
 
de
+0
unlike
-0
✌Bitaaaa✌ ۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۳:۵۹
پاسخ
comments واقعا شجاعت و رشادت اقا محسن قابل تحسین هست
خانواده شهدا تسلیت و تبریک
 
 
ir
+0
unlike
-0
رضا ۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۹:۵۶
پاسخ
comments ان شا الله خدا قسمت کنه ما هم شهید بشیم آمین
پاسخ ها:
  • پرستو ۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۹:۴۱ ir country
    commentsخدا قسمت می کنه با این اوضاع
 
 
ir
+0
unlike
-0
امیر غوریانی ۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۲:۴۶
پاسخ
comments سلام بر اسلام وحضرت محمد وحضرت مهدی و شهیدان اسلام ،انشالله ب توفیق الهی ماجوانان اسلام راه این شهدا را ادامه خواهیم داد
 
 
ir
+0
unlike
-0
متین ۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۳:۳۶
پاسخ
comments سلام من هم خیلی دوست دارم شهید بشم واقا شهادت لیاغت میخواد من بزرگترین آرزوم اینگه شهید بشم و با زجر به شهادت برسم لطفا هنگام نماز هاتون برا من دعا کنید که شهید شم التماس دعا
 
 
ir
+0
unlike
-0
مریم ۹۷/۰۶/۰۱ - ۰۸:۳۹
پاسخ
comments من زیاد مقید نبود ولی واقعا لطف و توفیق الهی بود ک ب مدت ده روزبابچه های بسیج همراه شم تو اردو جهادی و با الگوشون شهید حججی اشناشم و خالصانه و بی ریا کارکردنشون ب حدی منوجذب کرد ک تمام دغدغم شده بسیج و بسیجی و اعتقادات......ب ی ریا باشین خداوند نگهدارتون و شفاعتتون باشدباشهید محسن حججی بزرگوار.
 
 
ir
+0
unlike
-1
S 13 ۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۳:۱۳
پاسخ
comments سلام محسن جان خوشبحالت که به ارزوت رسیدی .دست منم بگیر شهیدشم
 
 
ro
+0
unlike
-0
عطیه ۹۷/۰۵/۲۰ - ۲۲:۵۷
پاسخ
comments وقتی به این فکر میکنم که این مرد با این همه شجاعت و مردونگی یکسال از من کوچکتر بود... با خودم میگم یعنی هستن ادمای همسنو سال منه بچه که مرد هستن؟
و عجیب همسر شهید هست که چقدر قوی و محکم پشت شوهرش هست. مطمئنم چنین همسری پسرشو هم یه حججی واقعی بار میاره...
 
 
ir
+0
unlike
-0
زینب ۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۱:۵۲
پاسخ
comments عشق حسین یعنی این... ما خانم ها،برای اینکه راه این شهدا رو حفظ کنیم،حجابمونو رعایت میکنیم،آقا پسرا و دختر خانوما طوری زندگی کنین که فردا بتونیم پیش شهدا و امام حسین( ع) و خانم فاطمه زهرا علیهاسلام سربلند باشیم.
 
 
ro
+0
unlike
-0
محب اعل بیت ۹۷/۰۵/۱۸ - ۲۲:۰۹
پاسخ
comments خوشا به حال این شهید بزرگوار
مردان خدا پرده ی پندار دریدند....یعنی همه جا غیر خدا هیچ ندیدند
 
 
it
+0
unlike
-0
علیرضا ۹۷/۰۵/۱۷ - ۲۳:۵۸
پاسخ
comments زیاد شه کشور از این عزیزان ان شا الله
 
 
ir
+0
unlike
-0
ازیتا ۹۷/۰۵/۱۶ - ۲۳:۰۸
پاسخ
comments به حق امام رضا به حق ناله های حضرت زینب خون عزیزانشونو ببینند و به بدترین و زجرآورترین شکل ممکن از دنیا برند....
دلم پاره شد عکس این طفل معصوم را دیدم.
الهی امام زمان پشت بچه های مسلمونمون باشه
 
 
ir
+0
unlike
-0
مهسا ۹۷/۰۴/۲۳ - ۲۲:۲۶
پاسخ
comments شهید حججی الگوی من دانش اموز است
 
 
ir
+0
unlike
-0
علی اصغر ۹۷/۰۴/۲۲ - ۱۸:۳۴
پاسخ
comments شهید محسن حججی درروستهای محروم طرف فریدن ودر بسیج سازندگی برای درست کردن مسجد رفته بود من خودم جز همان روستاها هستم شهید شدن ایشان مانندسرور وسالارمان امام حسین بود که ایشان به عشق امام حسین به همه جا خدمت می کرد برادر جان شهادت مبارک وراهت صد در صد ادامه دارد
 
 
ir
+0
unlike
-0
ریحانه ۹۷/۰۴/۱۸ - ۱۹:۰۶
پاسخ
comments سلام شهید حججی شهید شاخص امروز بنده هستن وامیدوارم که شفاعتمو بکنه وتو این راه که قدم گذاشتم کمکم کنه یاعلی
 
 
ir
+0
unlike
-0
علی ۹۷/۰۴/۱۵ - ۱۹:۴۰
پاسخ
comments ممنونم دلاور
 
 
ir
+0
unlike
-0
فاطمه ۹۷/۰۴/۱۳ - ۲۳:۴۵
پاسخ
comments ان شاالله خدا روحشون رو قرین رحمت کنه و به ماهم توفیق رسیدن به درجه والای شهادت رو عنایت فرماید.
 
 
ir
+0
unlike
-0
مرضیه ۹۷/۰۴/۰۱ - ۰۳:۲۵
پاسخ
comments شهیدحججی شهادتت راتبریک می گویم واقعا ماجوان ها بایدازخانواده شهداخجالت بکشیم ودست تک تک خانواده شهداراببوسیم واقعاباید به پدرومادرشهیدحجج ی تبریک گفت بخاطرتربیت یک چنین پسری . واقعاشهیدحججی یکی ازبزرگترین شهدای والا مقام است . موقعی که ایشان به شهادت رسیدند.شهادت ایشان درسرتاسرجهان صداکرد.بایدبه همسرایشان وپسرگلشان وپدرومادرایشان هم تبریک وهم تسلیت بگوییم .
 
 
ir
+0
unlike
-0
مرضیه ۹۷/۰۴/۰۱ - ۰۳:۱۰
پاسخ
comments واقعاشهیدوالامق امی است واقعاشهیدشدن لیاقت میخواهد اجرت باحضرت زینت واقعا به پدرومادرشهیدحجج ی بایدتبریک گفت که پسرش مثل امام حسین به شهادت رسیدوهمچنین به همسرمحترمشان وپسردسته گلشان واقعاشهادت ایشان سرتاسرجهان رالرزاند
 
 
ir
+0
unlike
-0
اڪرمممم ۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۲:۱۱
پاسخ
comments باسلام...
دوستم.محسن جااان شهادتت مبارک ملتت باد.
امیدوارم روزی لایق دیدارت باشم، امسال ب عشقت ب کربلاخواهم رفت اربعین بطلب راه دشت عبدالله
 
 
ir
+0
unlike
-0
فاطمه ۹۷/۰۳/۱۴ - ۱۶:۳۴
پاسخ
comments شهدا زنده اند من از ته دلم با تمام وجود شهید محسن حججی رو دوست دارم
 
 
ir
+0
unlike
-0
ستار ۹۷/۰۲/۲۶ - ۲۳:۴۵
پاسخ
comments خدارحمتش کنه ناراحت شدم
 
 
ir
+0
unlike
-0
مححسن ۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۲۷
پاسخ
comments قدرافتخارات امت اسلامی راباید دانست
 
 
ir
+0
unlike
-0
امیرمحمد ۹۷/۰۲/۱۱ - ۱۵:۱۹
پاسخ
comments سلام
روحش شادویادش گرامی
 
 
de
+0
unlike
-0
يگانه ۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۲:۵۴
پاسخ
comments خدابه خانواده شان صبر بده
 
 
ro
+0
unlike
-0
نگین ۹۷/۰۱/۳۱ - ۲۳:۴۷
پاسخ
comments خدا به خانواده اش صبر بده
 
 
ir
+0
unlike
-0
امیر ۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۴:۱۹
پاسخ
comments سلام بر همه ی شهیدان وشهد حججی
 
 
de
+0
unlike
-0
علی ۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۵۶
پاسخ
comments خدا رحمتش کنه
 
 
de
+0
unlike
-0
علی ۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۵۲
پاسخ
comments افرین
 
 
ir
+0
unlike
-0
زهرا ۹۷/۰۱/۱۸ - ۲۰:۰۳
پاسخ
comments روحش شاد یادش گرامی باد
 
 
ir
+0
unlike
-0
رامین ۹۷/۰۱/۱۵ - ۱۸:۰۸
پاسخ
comments جانم فدای قدوم مبارکت. تا ابد در یاد ها خواهی ماند. جام عشق نوشیدی و جاودان شدی. خوش بحالت.
 
 
ir
+0
unlike
-0
مهدی ۹۷/۰۱/۱۰ - ۲۲:۱۰
پاسخ
comments روح تمام شهیدان شاد که مایه افتخار ایرانند
 
 
de
+0
unlike
-0
علیرضا ۹۷/۰۱/۰۲ - ۱۷:۵۰
پاسخ
comments خدا به من کمک کند تا قدر این شهدا را بدانم
 
 
de
+0
unlike
-0
حسن مسیحایی ۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۴:۰۳
پاسخ
comments از همون روزی ک عکست منتشر شد دلم ب چشمانت گره خورد و ول نشده است چند شب پیش هم ک فیلم علی آقا رو تو کربلا ک دنبالت میگشت رو دیدم و گریستم ک جوابش رو همون شب جمعه ای تو خواب دعوتم کردی ب معراج الشهدا ؛ واقعاًممنونم ازت ک دستگیرمی،بدان ک پایم جای پایت خواهد بود ان شاءالله
 
 
ir
+0
unlike
-0
زهرا ۹۶/۱۲/۲۱ - ۲۲:۵۳
پاسخ
comments روحش شاد ویادش گرامی باد خوش بحال کسی که با شهادت برو
پاسخ ها:
  • محمدامین ۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۶:۵۸ ir country
    commentsخداوند رحمت کند
 
 
ir
+0
unlike
-0
محب اهل البیت ۹۶/۱۱/۲۷ - ۰۹:۵۰
پاسخ
comments شهید حججی بزرگوار امسال با یاد شما و هدیه به شما پیاده روی اربعین رفتم‌ تمثال نورانیت را بر کوله ام زدم . همه در مسیر پیاده روی بر چهره نورانیت بوسه می زدند و یادت را گرامی می داشتند عراقی ها از ماجرای عکس تو بر کوله ام می پرسیدند. روحتان شاد و یادتان گرامی.
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125