امین رحمانی مسئول روابط عمومی
اهداف مشترك روابط عموميها:
1- حاكميت حسن تفاهم در ارتباطات داخلي و خارجي: با عنايت به اين نكته اساسي، اتخاذ هر گونه تصميم ابتدا بايد در داخل سازمان بر جايگاه منطقي خود بنشيند تا بتوان آن را در برون از سازمان ارائه داد.
2- تقويت ارتباطات داخلي: مسئولان و دست اندركاران روابط عموميها از طريق انتشار بولتن، برگزاري ديدارهاي عمومي با مسئولان رده بالاي سازمان، بر پايي نمايشگاهها، مراسم و جشنها و بهرهگيري از هر امكان ديگر در تقويت ارتباطات داخلي ميكوشند.
3- تقويت ارتباطات خارجي: روابط عموميها پس از تقويت ارتباطات داخلي به توسعه و گسترش ارتباطات خارجي ميپردازند كه در اين قسمت از وسايل ارتباط جمعي استفادههاي بهينه ميشود.
نقش روابط عمومي سازمان:
نقش روابط عمومي به عنوان يك حوزه و در يك نگاه كليتر به عنوان يك رسانه پويا ايجاد پل ارتباطي بين مردم و مجموعه سازمان است. ارتباط با رسانههاي گروهي از جمله صدا و سيما و نشريات كشور از طريق اطلاع رساني به موقع و صحيح به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ايمني جامعه و نيز آگاهي مردم از چگونگي خطرات و رعايت اصول ايمني (هشدارها و ايمنيها) زمينههاي كاهش آتشسوزي و حوادث را مهيا ساخته است و با همه رسانههاي گروهي بدون هيچ گونه تأخيري همكاري و هم ياري ميكند، بطوريكه همواره اخبار آتشسوزي و حوادث ديگر شهر نجف آباد، همچنين گزارشهاي كارشناسي همراه با توصيههاي ايمني در روزنامهها و نشريات صفحات خاصي را به خود اختصاص داده و به اين ترتيب حضور مؤثر و مفيد خود را مقبول ساخته است.
شرح وظايف روابط عمومی
1- تامین ارتباط سازمان با مردم و شوراهای محلی ، جراید ، رادیو وتلویزیون بمنظور انعکاس فعالیتهای سازمان به شهروندان و کوشش در جلب اعتماد شهروندان و همکاری آنها
2- مطالعه و بررسی مندرجات جراید در خصوص انتقادات و پیشنهادات اصلاحی شهروندان در امور مربوط به سازمان بمنظور لحاظ نمودن در برنامه ریزیها و تهیه پاسخ مقتضی با توجه به توضیحات اخذ شده از واحدهای ذیربط و تهیه و تنظیم برنامه های بازدید شهروندان از فعالیتهای انجام شده توسط سازمان
3- اقدام به انتشار بولتن و دیگر نشریات بمنظور نشر اخبار و اقدامات داخلی جهت اطلاع کارکنان سازمان و شهروندان و ایجاد تفاهم بین مطبوعات و سازمان همچنین برقراری ارتباط دائم با اداره کل ارشاد اسلامی بمنظور رعایت طرحهای انتشاراتی و تبلیغاتی که می بایست منطبق با سیاست عمومی دولت باشد .
4- برقراری ارتباط مستمر با مراجع مربوطه در زمینه اجرای برنامه کنفرانس و یا سمینارهای تخصصی مرتبط با وظایف سازمان توسط ادارات و سازمانهای داخلی و همچنین دریافت ، مطالعه و تکثیر مقالات مفید ارائه شده در کنفرانسهای مذکور جهت مطالعه کارکنان سازمان
5- تهیه خبر ، عکس ، فیلم و مطالب لازم برای اطلاع عموم و انتشار آن از طریق رسانه های گروهی
6- ایجاد و توسعه پایگاه اطلاعرسانی اینترنتی حاوی مجموعه ارزندهای از اطلاعات سازمانی، توصیههای ایمنی، مقالات علمی و معرفی واحدهای عملیاتی و ایستگاهی همراه با ارائه اخبار حوادث روزانه و گزارشهای تصویری.
7- بزرگداشت 7 مهر(روز آتشنشان) با اجرای برنامههای متنوع همچون رژه ناوگان خودرویی، برپایی نمایشگاهها، تبلیغات گسترده شهری و رسانه ای، ساخت و پخش فیلم، برگزاری مراسم ویژه با حضور خانواده محترم كاركنان و ...
8- برگزاری نشستهای مطبوعاتی ( مختص مدیر عامل ) با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تشریح برنامهها و سیاستهای سازمانی.
9- جمع آوری بریده جراید از اخبار مربوط به سازمان و انعكاس آنها به مدیریت سازمان
10- ارسال پیام كوتاه برای اطلاع رسانی فوری در خصوص تیتر مهم ترین خبرهای حوادث شهرستان و نکات ایمنی به مدیرعاملان سازمانهای اتش نشانی کشور، خبرنگاران و مدیران و مدیران روابط عمومی ادارات شهرستان و شهرهای هم جوار.
11- ساخت فیلمهای مستند با موضوع آتشسوزی و حوادث و با هدف آموزش اصول ایمنی، معرفی و انعكاس عملكرد سازمان.
12- حضور در نمایشگاههای مختلف در راستای اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی و فرهنگ ایمنی شهروندان .
13- تهیه پوسترهای توصیههای ایمنی و بنرهای تبلیغاتی و نصب آن در بیل بوردهای ایستگاهها و سطح شهر بمنظور ارتقاء دانش ایمنی شهروندان.
14- برنامه ریزی و اجرای برنامه های تشریفات، جشنها ، سوگواریها و افتتاح پروژه های عمرانی و سایر فعالیتهای مشابه در ارتباط با وظائف سازمان
15- برقراری ارتباط مستمر با اداره روابط عمومی شهرداری در جهت تبادل روشها و تکنیکهای جدید و تبادل اطلاعات مورد نیاز جهت ارائه گزارش فعالیتهای سالیانه به شهروندان
16- انجام چراغانی و تزئین سازمان و مجموعه های تابعه به هنگام مراسم رسمی و برگزاری مناسبت های مذهبی و ملی
17- اجرای برنامه های سنجش افکار از طریق توزیع پرسشنامه بمنظور اطلاع از افکار عمومی شهروندان نسبت به عملکرد سازمان
18- تعامل و برقراری ارتباط گسترده با رسانههای نوشتاری و صدا و سیما
19- جمعآوری خاطرات ارزنده آتشنشانان برای نگارش و انشار آن.
20- چاپ و انتشار كتابهای ایمنی و هدایای آموزشی-تبلیغاتی ویژه كودكان و نوجوانان.
21- تولید و پخش فیلمهای انیمیشن با موضوع آتشنشانی و با هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی جامعه.
22- تهیه و تنطیم برنامه های بازدید مردم از فعالیت های انجام شده توسط سازمان
23- همكاری با فیلمسازان، برنامه سازان و دانشجویان علاقمند به اجرای طرحهای مرتبط با آتشنشانی.
24- تهیه و تنظیم عملکرد ماهیانه و سالیانه سازمان و ارائه به مبادی ذیصلاح
شب یلدای میهن روز گردد
"یلدای پارسی" بر شما و گروه آتش نشانی گرامی باد...