سرآتشیار اصغر مهدی پور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نجف آباد در اردیبهشت97

رسیدگی به ۴۳ آتش سوزی و حادثه در اردیبهشت ماه
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد گفت: پرسنل این مجموعه در اردیبهشت ماه سال جاری به ده مورد آتش سوزی و سی و سه فقره حادثه رسیدگی کرده اند که در مجموع آن ها ۹شهروند نجات داده شده اند.

عملکرد سازمان آتش نشانی
 


سرآتشیار اصغر مهدی پور در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اظهارتاسف نسبت به فوت یکی از شهروندان در حوادث این ماه گفت: همانند ماه های گذشته، تصادف و واژگونی خودرو از شاخص ترین حوادث رسیدگی شده سازمان محسوب می شود که طی آن سه نفر نجات داده شده و هفت مصدوم نیز تحویل مراکز درمانی و اورژانس شده اند.

عملکرد سازمان آتش نشانی
 


مهدی پور با اشاره به نجات ۳شهروند از خطر اشیاء برنده و همین تعداد از حبس در اماکن ادامه داد: در حوادث مروبط به سقوط از ارتفاع و حریق خودرو نیز به تعداد مساوی دو نفر مصدوم هایی داشتیم که در کمترین زمان ممکن راهی مراکز درمانی شدند.

مهار دو آتش سوزی در مراکز تولیدی
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در همین مدت سه مورد آتش سوزی در خودرو و موتور سیکلت، یک مورد اماکن مسکونی، چهار فقره در محل جمع آوری ضایعات و ۲مورد نیز در کارگاه ها و کارخانه ها به ایستگاه های پنج گانه سازمان گزارش و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

عملکرد سازمان آتش نشانی
 


اصغر مهدی پور دلیل بروز آتش سوزی های این مدت در مراکز تولیدی و صنعتی را انتقال حرارت از منبع حرارتی برشمرد و اظهار داشت: نشت گاز در دو مورد به همراه نشت مواد نفتی و اتصالی برق هر کدام در یک فقره دیگر دلایل بروز آتش سوزی های رسیدگی شده در اردیبهشت ماه را تشکیل می دهند.

ثبت ۶ واژگونی خودرو در یک ماه
مهدی پور همچنین به رسیدگی پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد به تک حوادثی مانند سقوط درخت، ریزش چاه فاضلاب و سقوط اجسام اشاره داشت و بیان کرد: مزاحمت حیوانات موذی با هفت مورد، تصادف و واژگونی خودرو در شش فقره و حبس در اماکن با ۴مورد بیشترین حوادث این مدت را تشکیل می دادند.

عملکرد سازمان آتش نشانی
 


وی ادامه داد: سه مورد آب گرفتگی و همین تعداد خطر اشیاء برنده به همراه ۲مورد از حوادثی مانند سقوط از ارتفاع، ریزش آوار و نشت گاز و بنزین خودرو از دیگر موارد رسیدگی شده طی این مدت هستند.
ارائه آموزش های امداد و نجات به ۸۰نفر از فعالین مساجد شهر دیگر موردی بود که مهدی پور با بیان آن اعلام داشت: انجام بیست ونه مورد بازدید ایمنی برای صدور گواهی عدم خلاف، پایان کار و ایمنی اصناف در کنار ۸فقره صدور جوابیه عدم خلاف و همین تعداد پایان کار برای ساختمان های بلند مرتبه و سه مورد بررسی نقشه های اعلام و اطفاء حریق اتوماتیک از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت هستند.
در اردیبهشت ماه سال جاری سه نقشه معماری ارائه شده برای مطابقت با اصول ایمنی بررسی گردیده و در خصوص سه ساختمان بلند مرتبه نیز تشکیل پرونده انجام گرفته است.

سقوط مرد ۶۰ ساله در چاه165 متری که منجر به مرگ‌وی شد
با توجه به موقعیت جسد که در عمق 165 متری قرار داشت گروه تخصصی امداد و نجات با رعایت تمامی موارد ایمنی وبا استفاده از تجهیزات تخصصی نجات در عمق و با کمک مغنی های حاضر در محل،پس از سه ساعت تلاش جسد فرد را از چاه خارج کردند .

عملکرد سازمان آتش نشانی
 


در تاریخ 13/3/97ساعت 24/11 در پی تماس تلفنی با سامانه 125 آتش نشانی گزارش سقوط فردی درچاه آبی 165 متری درمنطقه قلعه سفید گزارش شد
سرآتشیار اصغر مهدی پوررئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد با بیان اینکه ستاد فرماندهی آتش نشانی پس از دریافت این گزارش، به سرعت گروه تخصصی امداد و نجات در چاه را از ایستگاه شماره 2 به محل حادثه اعزام‌ کرد، با اظهار تأسف گفت: در این حادثه مرد مغنی 60 ساله‌ای در عمق حدود 165 متری دچار حادثه شده بود که بر اثر جراحات وارد شده در همان لحظات اولیه متاسفانه جان خود را از دست دادبود.

حادثه ی انفجار گاز مایع در مغازه یک مصدوم برجای گذاشت 
اصغر مهدی پورمدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد علت انفجار مغازه را نشت گاز اعلام کرد و گفت: نشت گازو جمع شدن مایع در داخل مغازه موجب انفجار شد.

عملکرد سازمان آتش نشانی
 


 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد،18 خردادماه ساعت 11:38صبح در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز انفجار در یک باب مغازه، آتش نشان های ایستگاه شماره 1 و 2 با دو دستگاه اطفائیه سبک و سنگین به محل حادثه اعزام شد
مهدیپور گفت: شدت انفجار باعث پرتاب دربهای مغازه شدوخرده شیشه های تا فاصله چند متری از محل وقوع حادثه رویت می شدو متاسفانه در این حادثه صاحب مغازه دچار سوختگی شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.



+ 0
مخالفم - 0
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125