توضیحات رییس بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد در خصوص جراحت یک نوزاد

نوزاد

نجف آباد- رییس بیمارستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد گفت: هر سال حدود ۱۴۰۰ عمل سزارین موفق در این بیمارستان انجام می‌شود که در یکی از آخرین عمل‌های سزارین ، مهارت یکی از با تجربه‌ترین جراحان شهرستان جان مادر و فرزند را نجات داد، اما این امر با بروز عارضه‌ای خاص نیز همراه شد.


غلامحسین سلیمانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد اظهار کرد: چند روز پیش و به دنبال عمل جراحی اورژانسی که برای سزارین یک مادر انجام گرفت، بخشی از پیشانی نوزاد بر اثر تماس با تیغ جراحی زخمی شد که متأسفانه این موضوع به صورت غیر منصفانه‌ای در سطح رسانه‌ها نقد و بررسی شد.

سلیمانی‌نسب ادامه داد: این امر یکی از عوارض سزارین محسوب می‌شود که در هر کجای دنیا نیز احتمال تکرار آن وجود دارد و طبق گواهی پزشک فوق تخصص نوزادان، بستری شدن نوزاد مذکور در بخش NICU بیمارستان هیچ ارتباطی با جراحت به وجود آمده ندارد.

وی انتشار برخی شایعات در این خصوص را به دلیل نبود اطلاعات کافی علمی و پزشکی دانست و اضافه کرد: متأسفانه برخی افراد در این میان انگشت اتهام را به سوی جراح این سزارین گرفته‌اند در حالی که ایشان یکی از با سابقه‌ترین و متعهدترین پزشکان شهرستان و بیمارستان هستند.

سلیمانی گفت: از چند سال قبل وزارت بهداشت و درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت با ایجاد تسهیلاتی همچون رایگان کردن هزینه زایمان طبیعی، استقرار پزشک مقیم زنان و ترمیم و بازسازی زایشگاه‌ها تلاش کرده با کاهش آمار سزارین، خطرات و آسیب‌های حین و بعد از این عمل را برای نوزاد و مادر به حداقل برساند.


 

توجه: منبع این خبر ( خبرگزاری ایمنا) است و سازمان آتش نشانی نجف آباد در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی , مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر می باشد.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.imna.ir/news/356221/توضیحات-رییس-بیمارستان-شهید-منتظری-نجف-آباد-در-خصوص-جراحت-یک
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی : نجف آباد-خیابان امام غربی-ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد - ایستگاه شماره دو
تلفن :  42634444 - 031 
کدپستی :  8513636175 
ایمیل :   nfso@najafabad125.ir 
سامانه پیام کوتاه :  300013000125